dinsdag 12 maart 2019

Wat een werk in het kleinste kamertje...

Eerst maar weer even het weerbericht achteraf.... Het heeft afgelopen nacht wel 10 graden gevroren. Toen Gerrit vanochtend om 7.00 uur de keuken binnenkwam was het er echt steenkoud omdat we gisteravond de kachel niet meer aan hadden gehad. Dus snel het kacheltje aan. Toen ik een uurtje later kwam was het alweer heerlijk warm. 

Wat hebben we vandaag gedaan. Wel eerlijk gezegd was het voor mij een dag van wachten. In dat kleinste kamertje kun je namelijk niet met z'n tweeën aan het werk. Gerrit heeft vandaag het plafond erin getimmerd. Dat was een beetje passen en meten want het oude plafond zat er niet recht in. Dat betekent dan weer met opvulstukjes het regelwerk recht zien te krijgen en dat neemt wat tijd.



Zelf ben ik vanochtend voor huis in de barre koude :) de deur van de wc-deur gaan schuren. Die heb ik nu aan een kant in de grondverf en aan de andere kant in de lakverf. Die verf heb ik eerst in Karlsborg moeten kopen omdat mijn fijne Wijzanol glansverf nu op is. Jammer want ik vind Wijzanol erg fijne verf. Nu heb ik hoogglans gekocht en dat heet hier 'blank'. Verder heb je halvblank (zijdemat) en dan nog matt (en dat spreekt voor zich) . De mevrouw van de Colorama heeft het me even uitgelegd. Het behang was er ook al dus dat kunnen we binnenkort ook plakken. Verder heb ik vandaag de plinten nog in de grondverf en in de lakverf gezet en toen het plafond erin zat heb ik dat ook nog geschilderd. Tussendoor was het wat omhangen met een gevoel wel iets willen doen maar niets kunnen doen (met betrekking tot de klus welteverstaan)
Uiteindelijk heb ik de werkkleding maar verwisseld voor de gewone kleding en ben ik begonnen met mijn tweede mat op het weefgetouw. In totaal ga ik drie matten weven voor onze slaapkamer. Een lange voor in de breedte voor het bed langs en twee kortere matten voor naast het bed. Die kortere matten daaraan ben ik nu begonnen. Ik heb bedacht welk motief ik ga weven en in welke inslag. De kleurstelling is dezelfde als de vorige mat alleen doe ik in deze mat niet het kleine 'Rosengång' figuurtje. Het wordt een mat met strepen.





 Na het eten heeft Gerrit vanavond nog de nieuwe plinten om het deurkozijn getimmerd. Dat staat gelijk ook al een stuk beter.


Om het verhaal compleet te maken hier ook nog even een foto van de geverfde deur.

 Morgen gaan we de tegeltjes erin plakken. Ik hoop dat dat lekker vlot gaat en dat ik ook weer iets substantieels heb te doen. We zullen zien anders ga ik lekker weven. Maar het wordt mooi en wat zullen we daar straks gezellig zitten in ons gerenoveerde toilet!!


Wordt vervolgd.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten