maandag 4 maart 2019

Een productieve maandag....


We zijn de hele dag aan de klus geweest vandaag. Gerrit in de badkamer (al is dat een groot woord, zelf zeggen we doucheruimte) en ik op de overloop. 
Eerst maar even de overloop. De overloop, hier allrum genoemd, is een grote ruimte op de eerste verdieping van ons huis. Je zou er een soort huiskamer van kunnen maken, dat wordt hier ook veel gedaan. Wij hebben een bank en stoelen op de overloop staan en onze TV staat er ook maar we zitten er eigenlijk nooit, we kijken geen TV. Programma's die we willen zien kijken we op de computer. Maar ik dwaal af. De overloop was een van de eerste vertrekken die we gingen renoveren. Dat kwam omdat het plafond er erbarmelijk uitzag toen wij het huis kochten, dit vanwege een lekkend expansievat van de CV dat vroeger op zolder stond. Voornoemde renovatie was bijna helemaal afgerond maar net nog niet helemaal. Aan de achterkant is een klein raamkozijn met drie schattige raampjes maar dat kozijn daar had ik echt even moed voor nodig omdat te gaan verven. Ik liet in een van mijn vorige blogs al even een stukje zien. Nog niet eens het slechtste hoekje.
Het kozijn was al eens bewerkt met plamuur maar dit gaf eerder meer onregelmatigheid in het oppervlak dan minder. Ook waren er grote stukken waar de verf was afgebladderd. 
 Omdat we nu toch boven aan het klussen zijn en Gerrit vandaag met het monteren van de plafondplaten bezig wilde gaan, ben ik het kozijn gaan schuren. 60-80-120-150 en een uur of 3 schuren met mijn Fein. Vanmiddag kon ik het in de grondverf zetten zodat het vannacht mooi kan drogen. Het is echt een metamorfose. Morgen nog een keer schuren met 210 en dan in de lak. He he eindelijk ook dit raam aan de binnenkant gedaan. De andere delen doe ik wanneer het weer zomer is (het zijn dubbele ramen).

Toen dat klaar was heb ik eerst maar dit deel van de overloop en onze slaapkamer, die daaraan grenst gestoft en gezogen, want alles was grijs van het schuurstof.
Daarna ben ik Gerrit gaan helpen. Hij monteerde de plaatjes tegen het plafond en wanneer de plaat zat vastgeschroefd kon ik er met de roller achteraan.

Morgen gaan we de plafondplinten monteren en wie weet kunnen we dan met onze kastjes aan de slag. Het spiegelkastje wat je ziet gaat eruit, het heeft echt zijn beste tijd gehad en valt bijna uit elkaar. Er komen twee kastjes te hangen van elk 60 cm met een lichtbak erboven. Een kastje voor Gerrit en eentje voor mij.

Ook de gordijnkoof heb ik in de grondverf gezet, die ligt nu ook te drogen en die kan ik morgen ook afschilderen.
Je zou kunnen zeggen een productieve maandag, bijna als vanouds....


Wordt vervolgd.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten