dinsdag 19 februari 2019

Sneeuwklokjes en meer......




In mijn vorige blog vertelde ik al dat Gerrit gistermiddag een beetje in de tuin heeft gewerkt, lekker buiten in het mooie weer. Hij kwam helemaal enthousiast binnen en vertelde me dat er al sneeuwklokjes zijn. Nu zal dat in Nederland niet een wonder zijn in deze tijd van het jaar, wellicht dat daar de krokussen ook al boven de grond staan maar hier was vorige week alles nog bedekt met een dikke laag sneeuw. Nu die sneeuw verdwenen is zijn er plotseling sneeuwklokjes te zien. Wel een kraanvogel en sneeuwklokjes dat duidt het naderende voorjaar! Ik word er blij van in elk geval en ik voel de energie stromen. Ik heb zin aan allerlei dingen tegelijkertijd. Dat kan natuurlijk niet dus het is wat keuzes maken. Maar omdat het voorjaar binnenkort ontwaakt wil ik graag de nieuwe kussens voor de buitenstoelen maken. Het setje hebben we twee jaar geleden gekocht op Blocket en bij de koop kregen we heerlijke dikke kussens meegeleverd. Die kussens daarin zak je lekker weg als je erop zit maar er is een probleempje mee en dat is dat de stof 'gaar' is. Dat moet een beetje anders en daarvoor hebben we vandaag stof gekocht in Hjo bij de Hem och Hobby.


Hier ga ik 5 nieuwe kussenhoezen van maken, we hergebruiken de vulling en de knopen weer. Omdat we nu toch in Hjo bij de Hem och Hobby waren heb ik daar gelijk ook bolletjes katoen gekocht voor mijn nieuwe breiproject. Hiervoor was ik immers de Ierse vlecht aan het uitvogelen. Na mijn eerste broddellapje vroeg ik gisteren om hulp. Wel Henk, mijn zoon, kon mij niet helpen zo vertelde hij mij, hij vond zelfs mijn broddellapje er al redelijk uitzien, maar mijn dochter Greetje heeft me wel een aantal linkjes aangeboden via FB. Ik deel ze hier even want misschien zijn er wel lezers die ook een Ierse vlecht willen breien. Je weet maar nooit.
Ierse vlecht heet hier Keltische vlecht en ook nog deze Ierse vlecht die hier Lattice cable heet
Ik had echter de Ierse vlecht net zelf ontknoopt en hoef zelf geen gebruik te maken van de aangereikte linkjes.


Ik heb mooie bolletjes katoen van DMC gevonden. Nu heb ik mezelf voorgenomen om de tijd te nemen voor het breien van deze trui. Dit project hoeft nu een keer niet in twee weken af te zijn, anders moeten we ook zo vaak naar Hjo.

Dit wordt de trui met de Ierse vlecht pontificaal tussen de borsten. Deze trui heeft 3/4 mouwen, daar houd ik persoonlijk niet zo van daarom ga ik voor lange mouwen. Ik heb geen patroon, dat krijg je alleen bij aankoop van het garen, wat dan weer uit Frankrijk moet komen en vergezeld gaat van Franstalig patroon.  Dat wordt hem niet! Zelf maar een beetje uitvogelen dat zal wel lukken.

 Vanuit Hjo zijn we nog naar Tibro gereden. Daar moesten we een pakje halen bij Postnord! Daarin zaten de schoenen voor de honden die we mee hadden willen nemen voor de wintersportvakantie. In de winkel hadden we één setje kunnen kopen maar ja we hebben twee honden. De levering van het tweede setje verliep zo traag dat het pakketje in onze vakantie aankwam. Nu waren Arvid en Fynn ook niet zo dol op de schoenen, ze tilden hun poten wel heel hoog op en zetten ze ook heel nadrukkelijk weer neer. Dat waren dus langdurige wandeling geworden met die schoenen aan. Ik denk dat ze het niet heel erg vonden dat de schoenen niet mee waren. Nu staan ze klaar voor de volgende winter(se periode).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten