dinsdag 26 februari 2019

Een heerlijke dag.....

Vanochtend werd ik wakker en bij het opentrekken van de gordijnen straalde de dag me al tegemoet. Ik ben snel opgestaan en na het ontbijt hebben we een heerlijke wandeling gemaakt natuurlijk naar Näs! Daar kunnen we altijd zo lekker over het meer uitkijken, heel meditatief. Je kunt zien dat het Viken nog bevroren is. Maar wanneer dit weer doorzet zal het ijs snel verdwenen zijn.

 Gerrit heeft voorzichtig eens gemeten hoe breed de ligplaatsen zijn in het haventje. We waren bang dat ze niet breder dan 2.50 meter zouden zijn maar na het tellen van de planken, want we hadden geen meetlint bij ons, van de ligplaatsen blijkt de breedte te varieren van 2.50 tot ruim 3 meter. Daar zou onze Sinnestriel wel kunnen liggen, als er plaatsen beschikbaar zijn.

Onderweg naar het haventje kwamen we nog twee dorpsgenoten tegen die ook aan het genieten waren van een lekkere wandeling in het mooie weer. We hebben een hele poos met elkaar staan praten. Dat was weer even een mooie oefening in onze spreekvaardigheid en luistervaardigheid.
het haventje...


Het strandje...




 Na de wandeling waarbij we al kieviten zagen en de Leeuweriken al hoog in de lucht vlogen, hebben we voor de eerste keer buiten op ons terras thee gedronken met de nieuwe kussens op de stoelen. Ziet er vrolijk uit.
 Ik kon gewoon in mijn hemdje buiten zitten, echt heerlijk en genieten van dit mooie voorjaarsweer!
De eerste zit....

Zo is het leven van een pensionado zo slecht nog niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten