maandag 7 januari 2019

Eindenlijk weer eens aan de weef.....

Gisteren was het zondag. We hadden een leuke dag samen met Suzanne en Fredrik. Die kwamen 's ochtends al bij ons ontbijten of eigenlijk was het zo ongeveer een brunch. Voor buitenactiviteiten was het niet zulk heel mooi weer zondag. Het was een mistige dag. Wel hebben we met de honden een wandeling gemaakt maar voor de rest zijn we lekker binnen gebleven. Suzanne heeft nog even mijn computer nagekeken samen met Fredrik. Het IT team heeft er meer verstand van dan ikzelf. Ik kreeg het advies om niet meer te surfen of Safari maar de Google Chrome browser hiervoor te gebruiken. Dat zou een betere browser zijn. Ze hebben ook even uitgevonden waarom mijn Blogger niet goed wilde inloggen. Nu is dan gelukkig alles weer op orde. Heerlijk. We hebben met Suzanne en Fredrik nogmaals de documentaire 'Searching for sugarman' gezien. Dat was voor ons dan de tweede keer of zeg maar de anderhalfde keer omdat we de eerste keer ook eventjes in slaap vielen. Nu hebben we hem helemaal gezien en dat is zeker geen straf. Een indrukwekkend verhaal van een even indrukwekkende persoonlijkheid. Na het eten zijn ze weer naar huis vertrokken in de mist.
Vanochtend was het nog steeds mistig en het is koud met een temperatuur rond het vriespunt. Het lokt niet heel erg om naar buiten te gaan. Ik heb een aantal planten verpot die op dit moment in de recovery verblijven. Ik hoop dat ze het halen maar ze komen van verre. 
Vanmiddag moesten we ons lesrooster uit Karslborg halen. Ik snap niet goed waarom ze dat niet emailen, dat had ons wel een uurtje gescheeld. Nu we in groep 3-4 zitten hebben we een uurtje korter les. Wel moeten we weer twee dagen om 8.00 uur beginnen maar ook een dag om half 10. Kijk dat scheelt weer een uurtje slaap.
Thuisgekomen heb ik heerlijk een paar uurtjes zitten weven. Mijn vloerkleed voor in de weefkamer schiet nu al aardig op. Ik moet nog een centimetertje of 40 en dan is het klaar.

 Op onderstaande foto zie je dat de ketting op zijn einde komt. Hij spant al niet meer om de kettingboom.

 Het gaat nu ook steeds vlotter met het weven van het patroon. Ik moet me er goed op concentreren omdat ik de trappers 20 keer op 1234 moet intrappen en daarna 20 keer 4321. (dat is dan de volgorde van het trappen). Heel vaak, wanneer ik even aan iets anders denk dan aan het weven of even wordt afgeleid omdat Gerrit iets tegen me zegt of wanneer ik een leuk liedje hoor, weet ik niet meer welke kant ik uit moet weven. Dan moet ik het eerst weer uittellen om te voorkomen dat ik het fout doe. Maar vandaag ging dat goed en hoefde ik niet terug te weven.
Vandaag hadden we ook nog een soort van primeur! Gerrit heeft voor de eerste keer zijn administratie op kantoor gedaan, terwijl ik zat te weven. Hoe gezellig!  Het was dus de inwijding van ons kantoor.
 Hier zie je nog even het kleed aan de voorkant, het rolt nu om de stofboom heen. Nog eventjes doorzetten en dan kan ik het afwerken.
De dagen zijn te kort. Het is nu alweer 22.30 uur en ik zou nog even mijn trui, die ik brei van de restanten wol van het Big Lebowski vest, af willen kanten en ik zou nog een detective willen zien. Dat wordt hem allemaal niet meer. Gelukkig is er morgen weer een dag.




Wordt vervolgd....




Reageren op deze blog:

Dat gaat als volgt:
-      Klik op 'opmerkingen' of 'geen opmerkingen'  voor het openen van het reactieformulier
-      Schrijf je reactie
-      Ben je ingelogd als Blogger klik dan op plaatsen en je reactie verschijnt in beeld onder het blogartikel
-      Ben je niet ingelogd omdat je geen inlog hebt en die ook niet wilt hebben, reageer dan als anoniem en los het puzzeltje op dat je aangeboden krijgt.
-      Zet bij een reactie als anoniem wel even je naam eronder (als je dit wilt) zodat ik weet wie je bent.
-      Ik reageer altijd terug met een berichtje want ik vind reacties superleuk!

-      Reclame reacties worden niet op prijs gesteld en zullen worden verwijderd!
-   Ik heb geen reclame op deze blog en ben dat ook niet van plan zodat mijn info over reacties niet een financiële kant heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten