zaterdag 12 november 2022

We hadden er een zomerse dag bij

Toen we vanochtend de deur uitstapten voor de dagelijkse wandeling moest ik mezelf eerst even in de arm knijpen. Was dit echt of lag ik nog in bed te dromen. Het was echt. Het was alsof het een zomerdag was. De zon scheen, de lucht was blauw en het was heerlijk warm. Ik keek op de thermometer naast de deur en zag het kwik bij 20 staan. Ik kon het niet geloven en ik was er een beetje beduusd van.


Ik ben ook nog even naar de andere buitenthermometer gelopen, die op het zuid terras en ja hoor die stond eveneens op 20 graden.


Het is niet te geloven op 12 november en dan zulke temperaturen. We konden buiten zitten in de zon. Heerlijk natuurlijk allemaal als het zomer zou zijn of voorjaar of in de vroege herfst. Bij deze tijd van het jaar past het toch niet helemaal.

Wij hebben van dit weer gebruik gemaakt door in de tuin te werken, zonder jas en erg zweten. Al het blad in de voortuin aangeharkt en ook de greppel voor schoongemaakt. Ik moest het blad voorsorteren en Gerrit schepte het met de sneeuwschuiver in de kruiwagen. We tellen ze maar niet meer. We hadden overigens één gelukje.......gisteren hadden we heel harde wind en een deel van het blad van onze voortuin lag nu in de tuin van de overbuurman. Die was vandaag ook in het blad. Toen we even met elkaar stonden te praten zei Gerrit al dat veel van ons blad nu bij hem in de tuin lag, Gerrit zou er nog bij zeggen dat hij er wel korting op kon krijgen maar dat laatste heeft hij toch maar niet gedaan :-)



We hebben het gazon ook nog voor de laatste keer gemaaid. Dat kon nu mooi omdat het droog was.

Achter had ik het blad donderdag al opgeruimd en ook daar heb ik vandaag nog kunnen maaien. 

We moeten nu aan de beide zijkanten van het huis nog een stuk, dat is voor een volgende keer. Dan moeten we ook de moestuin nog leeghalen voordat we kunnen zeggen 'klaar voor de winter'. Hard gewerkt vandaag en we hadden er een zomerse dag bij!















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten