dinsdag 24 mei 2022

Werken in 't groen

 Ja en wat is de natuur ontzettend groen geworden in die twee weken! Ongelooflijk hoe snel dat is gegaan. En niet alleen groener maar ook meer en langer. Toch zijn we niet direct gestart met het fatsoeneren van al dat groen. Nee.....eerst wandelen! Dat hebben de honden verdiend. Gisteren hebben ze, net als eergisteren, het grootste deel van de dag tijdens de reis in de camper gelegen zonder overigens een kik te geven. Dus vandaag eerst een lekkere wandeling en vrije toegang tot de achtertuin. Gelukkig was het vanochtend en een deel van de middag heerlijk weer zodat ze al hun energie kwijt konden. Dat laatste dat zal dan morgen komen denk ik want vandaag hebben ze het grootste deel van de dag liggen slapen. Moe van alle indrukken zullen we maar zeggen.
Gerrit en en ik genoten ook van de wandeling door het Vångdalen. Heerlijk rustig en stil met oogverblindend groen.


Eenmaal weer thuis zijn we als een speer de tuin in gedoken. We wilden heel graag het gras maaien omdat er later op de dag regen werd verwacht. Ik ben begonnen met het maaien van de kanten met de handmaaier en Gerrit heeft de rest gedaan. Zo ziet het gazon er weer goed uit. Het gras voor, dat van onder de beuken, laten we nog even voor wat het is. Hier hebben we nieuw graszaad gestrooid en dat moet eerst nog wat uitgroeien voordat we het kunnen maaien. Het ziet er daar in elk geval al een beetje groener uit. Nog even de voor en na foto's omdat dit zo'n voldoening geeft :-)



Ja en hoe komen we toch aan al die gele plekken in het groen...

Na het handmaaien ben ik verder gaan werken aan het fatsoeneren van de oprit. De oprit is belegd met 'grus' en daarop lagen de restanten van de bloei van de Esdoorns en groeiden er veel paardebloemen en plukjes gras. Met het stukje oprit achter ons huis ben ik wel een paar uurtjes bezig geweest. Ik zit dan nu ook enigszins met kramp in de bovenarmen deze blog te typen. Ook hier weer even voor en na....




Wel daar doe je het voor! Zo op de foto ziet het er nog opgeruimder uit dan in het echie.

Gerrit had helemaal de smaak te pakken en heeft alle kanten ook nog getrimd.

 
Ik ben ook nog in de weer geweest met het Zevenblad....


Dat hebben we in overdaad en het gevecht ertegen verlies ik elk jaar weer. We zijn vandaag lang niet aan alles toegekomen hoor, er ligt nog een berg werk op ons te wachten. En nu het de hele avond regent is er ook alweer nieuw werk in de maak. 


dit moet nog gedaan..... (de mooie roos is dood geplast)

We hebben een beginnetje en de rug ligt nu in een deuk. Wel een goede nachtrust doet wonderen en morgen zullen we eerst wel een aantal boodschappen moeten halen. Dat geeft ons even respijt.

Mijn computer is nu weer als nieuw! Vorige week had ik net eventjes een verkeerde actie op FB. Na de actie had ik het dan weer wel direct door maar dat was net even te laat. Gelukkig had ik de programmeur bij de hand en die heeft direct mijn hele computer een soort van upgrade gegeven. Hij is nu weer lekker snel en helemaal voorzien van de laatste updates. Die laatsten kon ik al niet meer installeren vanwege te weinig capaciteit. Maar nu is alles wat dubbel aanwezig was en niet meer in gebruik  verwijderd, zijn onbekende, ondeugdelijke en ongebruikte bestanden weggehaald en zodoende is er nu weer een zee van ruimte op de schijf en in het geheugen. Alle wachtwoorden zijn vervangen en de inloggen zijn nu met twee staps verificatie. Op naar de volgende fout..... :-)

Tot zover dan maar weer, ontvang een hartelijke en vredevolle groet van ons en....

Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten