vrijdag 18 juni 2021

50 graden bijna op de altan

's Ochtends ben ik over het algemeen niet heel vroeg bij de pinken (of is dat een frisisme) (ik denk van wel maar dan wel een leuke). Vanmorgen echter begon het vaccineren al om 9.00 uur. Nu hoef ik er gelukkig niet als eerste te zijn, het was gewoon 'inloop'. Dat kan nu met een tweede vaccinatie. Ik was er om half tien, gebracht door Gerrit, en vijf over half tien zat ik alweer naast hem. Het kwartiertje zitten heb ik in de auto gedaan. Blij ben ik met mijn twee vaccinaties al vindt Henk dat ik ook wel een vierde en een vijfde kan nemen. Altijd zo bezorgd die jongen. Op één juli wordt bekend hoe e.e.a. in zijn werk gaat met het verkrijgen van de 'corona pas'. Die twee prikken vind ik echt iets om dankbaar voor te zijn. Geen last van deze tweede vaccinatie gelukkig.


Weer thuis hebben we eerst rustig ons ontbijtje gegeten. De keukendeur dicht vandaag want oh oh wat was het warm buiten. We hebben vandaag alle ramen en deuren potdicht gehouden en in ons huis is het heerlijk koel. De zon was overigens niet eens heel erg fel want er was een groot deel van de dag toch ook wat sluierbewolking, het waaide wel hard en de luchtvochtigheid was 35 %. Een heel mooie dag om het overgordijn van het keukenraam af te sproeien. Dat gordijn daar lopen de honden steeds tegenaan en dat veroorzaakt op den duur vette donkere strepen op de plooien van mijn mooie gordijnen. Die gordijnen zijn van linnen in de kleur naturel met een zilverdraadje erdoor. Ik wilde ze niet wassen in de machine omdat linnen dan zo krimpt. Ik had al een poging gedaan om de strepen met vlekkenspray weg te krijgen, de strepen losten er wel min of meer mee op maar er ontstonden grote gele kringen in de stof. Dus ik moest er iets mee. Omdat onze tuinslang de waslijn niet haalt qua lengte, heeft Gerrit een tijdelijke waslijn voor me gemaakt en daar het gordijn overheen gehangen. Met de tuinslang heb ik het tweemaal afgesproeid. 


Na de eerste keer waren de bruine kringen naar boven verschoven wat nu weer niet de bedoeling was, na  een tweede keer sproeien was het gordijn daadwerkelijk schoon. Zo met het afsproeien kreukt de stof niet en de wind blaast het mooi droog zodat ik het ook niet hoef te strijken. Het blijkt een geslaagd experiment.
Met het weer van vandaag was het gordijn zomaar weer droog. Twee uurtjes later hebben we, heeft Gerrit moet ik zeggen, het gordijn weer in de keuken opgehangen en hier kon de zoom en de band met plooien nog verder drogen.



Dit was vanmiddag de temperatuur op ons zuidterras. Vroeger was ik nog wel een zonaanbidder maar ik krijg er van die bruine vlekken (lentigo solaris) van en waag me nu niet meer voluit in de zon. Een groot deel van dag heb ik binnen doorgebracht, daar was het heerlijk 21 graden C. Ook de honden kozen voor binnen. We hebben ze thuisgelaten toen we aan het einde van de middag naar Fr. en S gingen voor een BBQ. Voor vandaag was dat wel beter voor hen zo met die hitte. Fr. en S hadden overigens net een telefonisch interview gehad met een organisatie die heet: 'Hundar utan hem'. Die organisatie bemiddelt honden die zijn achtergelaten of waarmee iets is. Die honden zijn onderzocht door een dierenarts en ze worden gecastreerd of gesteriliseerd voor aflevering tegen kostprijs overigens toch nog altijd zo'n 800 euro. Voor een deel zijn het rashonden, bijvoorbeeld windhonden. S en Fr. willen graag een Greyhound en ze zijn vandaag gepolst voor een zwarte greyhound die 'Lord' heet. Ik hoop voor hen dat het wat wordt. Ze kijken al een lange tijd uit naar een hond en hebben er nu in hun nieuwe huis heel mooi de ruimte voor.

Wel ik schreef het al even als PS in mijn vorige blog maar vanochtend waren we gelukkig weer rose met 76 /100000. 


Wel heb het goed dit weekend en ontvang een hartelijke groet van Gerrit en mij. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten