zondag 13 december 2020

Een mooie zondag

Ik was maar één dag in de war met mijn vorige post over Lucia. Vandaag is het zondag en is het de dertiende. Het verhaal zou hetzelfde zijn geweest dus een erg groot probleem is het niet. De dagen lijken ook zo op elkaar zodat ik de tel wel eens kwijt raak.

Nu kan ik wel mooi een blogje schrijven over de belevenissen van vandaag. We hadden een leuke dag zo met z'n drieën. Vanochtend hebben we een lekker uitgebreid ontbijtje beleefd met daarna hebben we een wandeling gemaakt langs het water van Sätra naar Lilla Edet. Daar is het elk jaargetijde erg mooi en ik geniet altijd weer van de wandeling daar. Nu vooral omdat het goed ging met mijn knie. Meer dan 9000 stappen gezet. Dat geeft me er vertrouwen in dat het weer goed komt.

Hieronder even wat foto's van tijdens onze wandeling:

                                                                   De plek van aankomst

                                                                                        idem



Greetje voert tegenwoordig tijdens het wandelen het bewind over Gösta omdat ik met mijn mankementen niet met hem kon lopen, tenminste wat niet kan.... maar het was beter van niet. Zij doet dat heel goed en is super consequent. Op de foto hieronder mag hij even 'close' lopen wat wil zeggen een beetje ruimte maar niet trekken aan de lijn.


Hij loopt tegenwoordig aan twee lijnen. De ene lijn is zijn normale lijn, de andere is de correctie lijn. Die zit hoger om zijn hals, achter de oren. Wanneer hij het goed doet hangt die lijn net als de andere slap, doet hij het niet goed en wordt er door hem getrokken dan is de normale lijn strak gespannen en krijgt hij met de correctielijn een kleine ruk gevolgd door het commando. Doet hij het daarna goed dan volgt er een beloning.


Ik hoop nu maar dat wanneer ik straks weer met hem kan lopen er nog iets van gezag voor mij is blijven hangen :-)

Het was windstil tijdens de wandeling en de bomen spiegelden zo prachtig in het water.




Onze wandeling duurde ongeveer twee uren. Tegen het einde ervan begon het alweer te schemeren.

Thuisgekomen hebben hebben Gerrit en ik de buitenkerstboom in de stander gezet en hebben we er lichtjes in gehangen, de laatste actie met betrekking tot de buitenversiering.


Daarna zijn we nog eventjes de kelderdoorgang ingedoken om daar de geverfde planken te monteren. 


Zo hebben we er mooi wat extra bergruimte bij gekregen. De ruimte is nu bijna helemaal klaar. De trapleuning hebben we grof geschuurd en moet nog  worden afgeschuurd en daarna in de olie gezet en het nieuwe luikje waar de kabels  die naar de installatiekast toegaan nu achter verborgen zijn, moet ik nog helemaal schilderen. De trap heb ik vrijdag en zaterdag gedaan. Eerst helemaal geschuurd en de treden in de hardwaxolie gezet en zaterdag de opstaande stukken en de zijkanten in de rode verf gezet. De trap ziet er nu weer perfect uit vind ik zelf. Zo kan die wel weer een paar jaar mee.

hoeveel voetstappen zouden er op deze trap liggen?


Greetje zou er nog blauwe deurtjes voor willen hebben met een hartje erin om de kelder nog wat op te leuken. Ze heeft al even zitten neuzen op Pinterest naar trapdoorgangen en daar kwam ze de prachtigste trappen tegen. Maar ja, wij zijn vooral functioneel ingesteld en we denken het zo maar te laten. We hebben nog even voorgesteld om onder de keldertrap een bed voor haar te timmeren en daar een klein slaapkamertje te creëren. Gezien de muizen heeft ze daar toch maar vanaf gezien.

's Avonds zijn we samen nog eventjes de weefkamer ingedoken. Greetje haar kussenovertrek is nu bijna klaar en het wordt erg mooi.


Ik ben een mat voor haar aan het weven van stroken stof (katoen). Op de foto hieronder zie je de repen stof liggen. Ik wissel elke baan met stof af met draden in de kleuren die in de stof zitten. Volgens mij wordt het wel mooi.



Ja ik dacht even een blogje te schrijven maar het werd alweer een heel verhaal. Het weekend zit er inmiddels bijna weer op. Ik wens iedereen een hele goede werkweek toe. Blijf gezond en houd het nog even vol!

Wordt vervolgd.....










2 opmerkingen:

  1. Allemachtich Johanna, wat is Gösta in grutte hûn! Ik wurd der al bang fan at ik 'm sjoch op de foto sa neist Gerrit. Ik kin my heus wol yntinke dat it in skatsje is hjer, mar toch. Prachtich wer, dy kelder en de trep.

    BeantwoordenVerwijderen