woensdag 22 juni 2016

21 juni...

Sinds het eerste bezoek van de murare zitten we met een raar gat in de keuken. Het is nl zo dat de weggehaalde provisiekast tot aan de zoldering toeliep en bij het wegnemen bleek dat boven die kast geen plafondbetimmering aanwezig was. In de hoek waar de Karl-Johan nu komt moesten dus herstelwerkzaamheden aan het plafond plaatsvinden. Hiervoor moest eerst een deel van het oude plafond worden weggehaald.
Opnieuw naar de Byggvaror in Karlsborg om schrootjes te halen. Panel heet dat in het Zweeds. Daarna kon Gerrit van start gaan met het betimmeren van het plafond.
Leuk was ook dat je boven het bestaande plafond het oude kon zien. Dat toont ook de geschiedenis van het huis. Te zien in gebruik van materialen en gebruikte kleuren. kwam nog een oud stukje behang tegen. Leuk om te zien.



 Aan het einde van de dag zit het plafond erin. Het staat weer keurig en het rare gat met uitzicht op de afvoer van de afzuigkap is weer verdwenen. Er moet ook weer worden geschuurd en geverfd en dat is dan voor mij weggelegd.


Gisteren was ik van plan om de bank en de tafel van het tuinsetje af te schilderen. Echter het was een donkere en bewolkte dag en het miezerde af en toe. Eigenlijk had ik er een beetje een slecht humeur van. Halverwege de middag trokken de buien weg en kwam er een stipje blauw aan de lucht. En dat stipje werd later op de dag een blauwe hemel. Zo kon ik aan het einde van de dag toch lekker nog mijn schilderwerkzaamheden oppakken. Heerlijk!!





Deze staan nog op mij te wachten...

Aan het einde van de dag die hier maar niet ten einde komt omdat het vandaag de langste dag is (21 juni) en het maar heel eventjes nacht is, kon ik de bank en het tafeltje op de plek zetten die ik hiervoor had bedacht. Mooi met uitzicht over Vångdalen. Morgen komt Suzanne!! We gaan haar ophalen uit Linköping, daar komt ze midden in de nacht aan. Fijne tijd..we maken een lange dag dus nog iets langer. Overigens het echte midzomerfeest wordt het komende weekend gevierd. Een feest dat hier net zo uitgebreid gevierd wordt als kerstmis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten