maandag 30 september 2024

We moeten nog wat op gang komen

We vervelen ons niet maar onder stoom liggen we ook nog niet echt. We moeten blijkbaar nog even acclimatiseren. Bovendien heb ik nog steeds veel spierpijn en voel ik me nog moe als nasleep van de (Covid ?). 

Vorige week gingen we de broodnodige boodschappen halen. Onze voorraden waren redelijk geminimaliseerd dus werd het een dagje Mariestad op vrijdag. De boodschappen zelf is niet het meeste over te vertellen echter onderweg naar Mariestad kwamen we nog een vreemd verschijnsel tegen. Een boot langs de kant van de weg op een traject waar geen water in de buurt is. Waar komt die nu vandaag vraag je je dan af. 

We zagen geen sporen van een trailer of zo, nee alles lijkt normaal behalve dat er dan een boot ligt. Hoe lang zou die er blijven liggen... Soms zie je het wel dat er auto's aan de kant van de weg staan, ook wel geruime tijd dan. Meestal zijn het niet de beste auto's en ik heb wel eens de gedachte dat zo'n auto dan door deze of geen gedropt is. Maar ja dat zijn dan mijn eigen slechte gedachten. Maar nu dus die boot.

Het regende vrijdag bijna de gehele dag en het is echt een stuk kouder. Gerrit loopt nu in zijn zomerjas met de wintermuts op als tussenvorm naar de echte winterkleding voor buiten. Zelf denk ik soms stiekem ook al aan handschoenen. We hebben nog net geen nachtvorst gehad. Bij ons blijft het hangen op 2 graden 's nachts. Ik zag op de site van P en J dat zij (in de buurt van Örebro) al wel de nachtvorst mochten verwelkomen. Mooi.... want Henk en Chang en Emke wonen ook in die regio en daar maaien wij nu het gras (dat is inclusief de reis er naartoe een dagvullend programma). Maar wanneer het nu al gaat vriezen hoeven we misschien nog maar één keertje te gaan.

Je ziet het wel het is nu behoorlijk herfstig. Wilde luchten en verkleurende bomen. Dat laatste is dan wel weer een heel mooi gezicht. Wanneer we even een zuchtje wind hebben regent het bladeren. We wachten nog met opharken want al ligt er het één en ander op de grond, het meeste hangt nog aan de bomen. Voor ons komt de wind momenteel ook uit de goede richting. Het blad waait uit onze tuin het grasland van de boer in. De grasmaaier/trekker en de aanhanger staan klaar. Gerrit heeft de trekhaak weer gefikst want die was los gaan zitten bij de laatste actie waarbij de aanhanger achter de trekker gekoppeld moest worden. Laat het blad maar komen zou ik zeggen. Meestal eind oktober hoor voordat we in actie komen.

Gisteren maakten we even een rondje door Tiveden. We zijn op zoek gegaan de zgn 'Bakstugan'. Dat is een plek waar je koffie kunt krijgen met iets erbij en ik geloof zelfs dat je er ook brood kunt kopen. We waren er nog nooit geweest want je moet er echt wel even naar zoeken. Via allemaal kleine grusvägen vonden we de stuga tenslotte. Zoals verwacht gesloten want na augustus gaan de meeste zomerse uitbaterijen weer dicht. Maar een heel mooi plekje waar je ook met een camper kunt staan. Ze hebben zelfs een website bakstugan


Vandaag maakten we alweer een klein tochtje, het kan niet op! Eigenlijk hadden we afgesproken om vandaag de kelder in te gaan. Ik heb daar een kast met provisie staan en na een zomer vol muggen en spinnen heeft die even een doekje nodig, zo ook de rest van de kelder. De planken van die kast willen we even van een beschermend laagje voorzien, die zijn nu kaal en van MDF. Toen we eraan toe waren zei ik tegen Gerrit dat ik geen zin had!!!! Dat is bijzonder want meestal ben ik streng voor mezelf maar vandaag dus niet. Ik denk dat het komt van de spierpijn die ik nog heb. Blijkbaar had Gerrit ook niet zoveel zin want die stelde al ras voor dan iets anders te gaan doen. Die kelder, dat komt wel op een ander moment. Wij maakten een tochtje langs Beateberg, Gammalrud en Abberud, altijd heel mooi. Kijk zelf maar hieronder een paar foto's van ons tochtje. jammer genoeg hadden we geen koffie met iets lekkers erbij bij ons, die perfectie wil er bij ons maar niet inkomen :-) Maar mooi was het vooral vanwege het fantastische weer in de namiddag.






en kijk ook even naar die koeien die daar zo heerlijk in de ruif staan. Veel later kun je ze in partjes kopen in de REKO ring, ze hebben dan wel een heerlijk leven gehad daar in Abberud.



Gammalrud

Dus we doen nog niet echt zoveel maar genieten wel!

Heb het goed en ontvang een warme en vredevolle groet van ons en wordt vervolgd.......


























Geen opmerkingen:

Een reactie posten