donderdag 12 september 2024

Het wordt herfst

Op de een of andere manier is het altijd zo dat ik bij ons thuis door de stoelen heen zak.  Blijkbaar ben ik de zwaargewicht hier...... Gistermiddag zaten we na de wandeling lekker op het zuidterras aan ons kopje koffie toen ik ineens een zacht 'krakje' hoorde en een lichte beweging in de stoel vernam. Ik dacht nog 'het kan niet waar zijn...', dus ik keek niet! Na de koffie ruimde ik de kussens van de stoelen weer op omdat de lucht donker begon te kleuren en ja hoor...... dwars door, het zitvlak en dat niet alleen, ook nog het uitschuifbare voetensteuntje eronder. 




Gelukkig had Gerrit nog een plankje liggen zodat ik op mooie nazomer dagen toch nog even lekker buiten kan zitten. Maar deze tweedehands stoelen hebben hun beste tijd gehad.

Overigens is het lekkere buiten leven nu eventjes voorbij. Plotseling is het herfst geworden. Wat jammer want we hadden nog niet echt genoeg van het heerlijke zomerse weer. Vanochtend was het echter buiten 11 graden en heel erg veel warmer werd het buiten niet. We steken daarom vandaag voor het eerst de houtkachels weer aan. Vanochtend die in de keuken en vanavond die in de woonkamer. Ook wel weer gezellig hoor!


Vandaag overdag hebben we ons houthok gereorganiseerd en het hout uit de perenboom en oude stammetjes die we nog hadden liggen van vorig jaar, gekloofd en in het houthok opgestapeld. Nu liggen er nog een aantal wat dikkere takken. Die hoeven niet te worden gekloofd maar daar moet de zaag in. Daar kwamen we vandaag niet aan toe dus dat wordt iets voor een ander moment.




Ja ik zit er dik ingepakt bij want het was best wel frisjes. De korte broek is voor nu verleden tijd!
We hebben ons houthok voor de winter niet helemaal vol maar we denken genoeg te hebben aan wat er nu ligt.


Gösta vindt het heerlijk dat het niet meer zo warm is, hij huppelt, en springt en rent weer blij achter ons aan tijdens de wandeling. Hij is helemaal gelukkig. 


Gisteren gingen we even naar Skövde om daar een aantal boodschappen te halen. Ik kocht daar een aantal bloeiende heideplantjes voor in de potten op de palen bij de oprit. De violen die ik daarin had staan deze zomer waren bij thuiskomst, zoals ik al verwachtte, helemaal opgedroogd. Morgen plant ik ze, wat zal dat weer lekker fris staan met die bloeiende heide.

Wel dat was het weer voor vandaag, heb het goed en ontvang een warme en vredevolle groet van ons! Wordt vervolgd....



























Geen opmerkingen:

Een reactie posten