zondag 13 oktober 2024

Ze hangen nog

De dagen vliegen voorbij en zonder dat je er erg in hebt is er alweer een week voorbij. Nu hadden we deze afgelopen week ook een kort weekje omdat we dinsdag pas thuiskwamen van ons uitstapje met Bosse.

Woensdag had ik een primeur, ik had een afspraak gemaakt bij de fysio en dit was, afgezien van de jaarlijkse vaccinaties, mijn eerste zorgcontact in de 6 jaar die wij hier nu wonen. Ik had een diagnostisch consult als voorstap voor een bezoekje aan de huisarts van de 'Vårdcentral'. Dat laatste zal deze week plaatsvinden, ik moest er drie weken op wachten.

De 'vårdcentral' is van binnen helemaal vernieuwd en het zag er heel verzorgd en functioneel uit allemaal. 

Nergens zie je een open loket waar je iemand kunt spreken en veel is geautomatiseerd. Zo zie je naast het bankje een blauw scherm op een standaard. Daar moet je inloggen met je Bank ID door een QR code te scannen, zodat de zorgverlener weet dat je zit te wachten. Na het inloggen kom je in een betaal programma voor het direct voldoen van de eigen bijdrage. Daarna werd ik opgeroepen.

Vrijdag reden we naar het huis van Henk en Chang en Emke om daar het gras te maaien en de post mee te nemen. De laatste keer maaien, want het groeit nu eigenlijk niet meer. We werden door hun buren nog even getrakteerd op een fika, heerlijk en gezellig. Het kan net, in één dagje heen en terug.

Gisteren, dat is dan zaterdag, heeft. Gerrit onze oprit aangeharkt. Dat was nodig omdat er allemaal lege beukenootjes liggen. Voor Gösta is dat vervelend omdat die lege hulzen, die nogal stug zijn, steeds tussen zijn tenen gaan zitten. Samen met de beukenootjes heeft Gerrit er ook het blad aangeharkt zodat onze oprit er nu weer toonbaar uitzien. Samen hebben we achter ons huis het blad in de aanhanger geschept.

Het blad begint al steeds meer te vallen, op sommige plaatsen in de tuin ligt er al een laagje. 

Toch wachten we nog eventjes met opruimen want het meeste blad hangt nog in de bomen (of is het aan de bomen....).

dit moet nog vallen.....

en dit ook nog, de beuken zijn altijd het laatst met het loslaten van het blad.

Ik heb net even terug gezocht wanneer het grote opruimwerk meestal plaatsvindt bij ons. (dat is het leuke van een blog dat je de dingen even terug kunt zoeken) Halverwege november, zag ik. Dan hebben we nog even de tijd voor andere zaken.

Vanochtend had ik de kapsalon even geopend. Gösta was nieuwsgierig en ik knoopte hem de kapmantel even om. Van schrik durfde onze held geen stap meer te verzetten. Ik heb zijn haar daarom maar laten zitten 😂

Het is allemaal niet zo spannend momenteel. De storm 'Kirk' hebben wij niet veel last van gehad. Wind was er nauwelijks alleen de hele dag regen. En dat is ook de realiteit van dit moment, dagen met regen en wat klusjes binnenshuis en ook mooie zonnige dagen waarop we dan weer buitenom iets kunnen doen. Leve oktober!

Is het hier al vroeg donker? Wel, zo rond vijf uur hebben we altijd even een gezellig zitmomentje. We zitten dan in de woonkamer en doen dan de verlichting al aan. De zon komt op om 7.39 uur en gaat onder om 18.02 uur.

Dit was het weer, heb het goed en ontvang een warme en vredevolle groet van ons, wordt vervolgd.......














Geen opmerkingen:

Een reactie posten