zaterdag 24 oktober 2020

Opgeruimd

We zitten nu toch echt wel diep in de herfst en hebben nu ook regenachtig en winderig herfstweer, buiten is het grauw en grijs. 

Gisterochtend hebben in het vochtige weer toch een lekkere herfstwandeling gemaakt. Even lekker de benen strekken voor onszelf en voor de honden. Die hadden eergisteren de hele dag binnen gezeten met de regen en dan merk je aan Gösta dat die zich toch wat begint te vervelen. In zijn slaapkamer is hij wat aan het behang gaan knagen iets wat wij minder leuk vinden dat snap je. Gerrit heeft het voor tijdelijk even opgelost maar we zullen er op een later momentweer iets mee moeten helaas. Dit is eigenlijk het eerste knaag ongelukje dat we met hem meemaken. Ik weet nog dat toen we Arvid als puppy kregen, hij zich eens vreselijk tegoed heeft gedaan aan Suzanne's splinternieuwe schoenen. Een stel waar we lang naar hadden gezocht. Eindelijk gevonden, gekocht en mee naar huis genomen. 's Avonds kwam Suzanne huilend met haar schoen aanzetten, helemaal aangevroten. Daar kon ze niet meer op lopen. De volgende dag zijn we maar weer naar Woudstra (onze schoenenwinkel in Dokkum) gegaan voor een nieuw paar. De nieuwe schoenen kregen we toen met korting en dat was dan weer helemaal super en een pleister op de wonde! Hoe goed je ook oplet, een jonge hond kost je altijd wat! Het beste is om het maar snel weer te vergeten, De badkamer.... dat zal zich wel weer oplossen.

Op de foto hierboven zijn we overigens in goede harmonie heerlijk aan het wandelen. Alles is geel en overal liggen bladeren. Ook onze eigen tuin ligt weer vol nadat Gerrit vorige week al het blad had opgeruimd. Deze week is het geen weer voor in de tuin, we laten het maar even liggen.



Vandaag heb k de donkere herfstdag besteed aan het herorganiseren van mijn provisiekast. Met zo'n kast heb je altijd dat het op een gegeven moment toch weer een chaos wordt. De kunst met zo'n kast is om er zo veel mogelijk in kwijt te kunnen op zo'n manier dat het ook weet terug te vinden is. Ik had al eens bakken gekocht, een bak met meel, eentje met noten eentje met blik verpakkingen etc. Maar de noten lagen nu alweer verspreid over drie bakken, zo gaat dat. Nu heb ik andere bakken en dat gaat me denk ik beter bevallen. De nieuwe bakken zijn doorzichtig en hebben een deksel. Dat maakt dat ik ze kan stapelen en zo kan ik de beschikbare ruimte maximaal gebruiken. Eerlijk is eerlijk, het is eventjes doorbijten wanneer de hele meuk zo op tafel ligt.




Na een paar uurtje doorwerken ziet het er nu zo uit en dat stemt zeer tot tevredenheid.. Ik kan met de stapelbare bakken echt veel meer kwijt in mijn kast en heb zelfs nog ruimte over! Kijk...daar doe je het voor. 
Wat ook heel fijn was is dat Gerrit ging opruimen, alle stapeltjes die zich her en der in het huis ontwikkelden zijn nu weer verdwenen. Alles ligt weer op de plek waar het hoort. Toen ik aan Greetje vroeg hoe ze het vond zei ze 'een beetje steriel'. Ik heb haar gerust gesteld en gezegd dat de chaos vanzelf weer terugkomt, dat is een kwestie van tijd en dat stelde gerust!!


Laat nu die nieuwe koelkast maar komen. Sinds gisteravond laat hebben we hem in bestelling en voor een vriendelijk prijsje, dankzij Pim met dank voor de tip!

Wordt vervolgd......
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten