donderdag 1 juni 2017

Onderweg...

En dan is het eindelijk zover......vakantie!! Zomervakantie. Het voelt nog als heel erg vroeg en dat is het misschien ook wel. Ik geloof dat het vorige week was dat ik op het Zweden forum nog een foto tegenkwam van vers gevallen sneeuw in Kiruna (Noord Zweden).
Dinsdagmiddag zijn we om half drie 's middags uit Nederland vertrokken. We zijn doorgereden naar de brug naar Møn. Daar kwamen we ongeveer kwart over elf 's avonds aan. Het is een niet alleen voor ons bekende overnachtingsplaats maar we konden met gemak nog een goede plek vinden om te staan. We waren moe en hebben heerlijk geslapen.

Woensdagochtend half negen werden we wakker met zeer harde wind en zon. Een ontbijtje in de buitenlucht zat er niet in deze keer, dan waren de boterhammen van ons tafeltje gewaaid.
Om te kunnen slapen moesten we een deel van onze bagage in de auto parkeren. Die stond aardig volgestouwd. De meeste spullen van Suzanne vanwege haar verhuizing naar Zweden.
Mön is prachtig en wanneer we volgend jaar meer tijd hebben blijven we daar weer eens een aantal dagen om bijvoorbeeld weer eens heerlijk te wandelen naar Mandemarke.

Je ziet het op de foto niet zo goed omdat ik hoog sta maar vanwege de harde wind stond het schuim op de golven. Ik waaide bijna weg bij het nemen van de foto.
Na het ontbijt vertrokken, de volle wind steeds dwars op de caravan. Gelukkig bleef die goed rijden, onze nieuwe Volvo trekt hem echt veel beter dan de Honda.

Öresundbron

Daar staan we dan, onze eerste stop in Zweden
 Hier rijden we Zweden binnen. Geen grenscontrole deze keer. Die hadden we nu voor de verandering uitgebreid bij het binnenrijden van Denemarken. We moesten met de caravan aan de kant omdat het paspoort van Suzanne in haar rugtas zat en deze in de caravan lag. Dus niks niet 'rij maar door' nee... uit de caravan, paspoort pakken en met een schuin oog in de caravan kijken. Alles was natuurlijk zoals het hoort en we konden daarna rustig doorrijden.
Een dagens lunch
 Het mooie weer waarmee we in Denemarken wakker werden verdween in de loop van de dag helemaal. Het werd bewolkt. Vlak voor Jönköping werd de lucht wel heel erg donker en eventjes later viel de regen met bakken uit de lucht. goed voor het niveau van het Zweedse grondwater. Dat is namelijk aan de lage kant. In de kranten is hierover veel te lezen. Het waterpeil in de meren staat ook veel lager dan anders.

Hier rijden we Undenäs binnen
 Rond 18.00 uur zijn we thuis. Heerlijk!