donderdag 15 juni 2017

Utflykt naar Örebro en witte vingers....



 Gisteren hadden wij een 'utflykt' naar Örebro. Onze standaard bezoekjes aldaar zijn de IKEA en de Bauhaus en daar genieten we altijd erg van. Meestal hebben we wat dingetjes nodig en zo ook deze keer. We moesten nog een aantal dingetjes uitzoeken voor in de nieuwe keuken waaronder een aantal planken voor tussen de afzuigkap en de bovenkastjes. Dat is goed gelukt we hebben gekozen voor duurzame planken van bamboe, een beetje ruw wat we mooi vinden naast al het strakke blauw en wit.
De reis naar Örebro is prachtig, voert voor een deel door het nationaal park Tived. Onderweg hadden we prachtig weer, blauwe luchten 23 graden. Toen we nog maar net geheel onschuldig en met korte broek en in zomerstemming in de Bauhaus stonden viel plotseling het water met bakken uit de lucht. Waar dat ineens vandaan kwam, geen idee. Er viel zoveel water op het dak van de Bauhaus (overigens is dit geen gesponsord verhaal) dat Gerrit en ik elkaar niet meer konden verstaan, zo'n herrie. Tussen de buien door konden we net onze spullen droog in de auto krijgen. Wat een verschil met het weer in Undenäs. Daar was het de gehele dat stralend geweest, geen spettertje. We hebben tot 's avonds laat buiten in de tuin gezeten, nadat we met zijn drieën het gras mooi kort hebben gemaaid. Gerrit en Suzanne op de zitmaaier, ik achter de motormaaier om de kantjes te doen.


 Vanmorgen werden we wakker met zonneschijn. Heerlijk!! We hebben ontbeten in de tuin. Ik vond het echt weer om er weer eens een aantal kozijnen uit te tillen. Laatst lag ik eens wakker (in Nederland) en heb ik het aantal ramen geteld in ons huis hier. Ik kwam over de 50 ramen. Omdat je 's nachts altijd de meest zorgelijke gedachten krijgt, ik zeg altijd is het buiten donker dan zijn ook je gedachten donker, realiseerde ik me die nacht dat ik nog niet eens de helft van aller ramen heb geschilderd. Dat terwijl ik voor mijn gevoel toch al heel veel schilderwerk heb gedaan. Die nacht nam ik me voor om deze zomer weer eens een flink aantal ramen onder handen te nemen. Dus vanmorgen, toen de zon scheen, heb ik (Gerrit en ik en Suzanne) er 5 ramen uitgetild. Daarmee ben ik de hele dag in de weer geweest. Lekker buiten!! Van de ramen in het gästhus, want daar komen ze vandaan, zijn er twee met een gaatje in het glas. Mogelijk veroorzaakt door een opspattend steentje tijdens het grasmaaien of zo. Die ramen moeten even naar de glaszetter. Daar komt na vandaag nog een raam bij. Ik had namelijk pech. Terwijl ik aan het schuren was knapte er een raam. Dat was balen.


het geknapte glas in het raamkozijn




Mogelijk dat ik morgen een aantal ramen kan afschilderen.  Staan die weer mooi strak in de lak. Ik type vandaag met witte vingers. Dit omdat ik nu Jotun grondverf gebruik. Dit is zo sterk dat ik het niet van de vingers kan wassen, zelfs niet met een schuursponsje. Het zal er wel afslijten vermoed ik.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten