woensdag 28 juni 2017

Een dagje thuis...

 Gisteravond was de ree weer in de achtertuin (kerkgrond). De laatste tijd zien we hem bijna elke avond.

 Hij was aan het grazen en kreeg gezelschap van een haas. Dat was eerst even schrikken maar alras waren ze aan elkaar gewend. Ik ben naar buiten gelopen om er een foto van te maken. Toen ik een geluidje maakte zette de ree het op een springen.

 Een prachtig gezicht. Na een paar sprongen stopte hij weer om weer rustig verder te grazen.

gistermiddag hebben we ook het laatste raam met een steenslag gaatje naar de glaszetter gebracht. De glaszetter heeft dit soort klussen mooi georganiseerd. Overdag is hij er nooit, hij werkt dan op locatie. We kunnen dan het raam gewoon bij hem tegen de gevel parkeren en 's avonds of de volgende dag weer ophalen. Dan staat het netjes gerepareerd en wel binnen. Hij heeft op zijn deur een telefoonnummer staan. Stuur je een berichtje met een vraag over de vorderingen van de reparatie of wanneer je het raam weer kunt komen halen, dan krijg je geheid geen antwoord. Het moet zichzelf allemaal een beetje redden. Duidelijke regels, zo gaat het en niet anders. Niet teveel gedoe...Heerlijk. Overigens....het is een zeer vriendelijke man die Per.

 Gisteren en vandaag is Gerrit verder gegaan met het uitgraven van de geul voor de Fiber. Vandaag bereikte hij zijn doel. Het was een hele graverij zo door de wortels van de bomen heen met met grond die vol zit met kleine en grotere stenen. 42 meter.


 Samen hebben we de buis in de geul gelegd en bedekt met 10 cm aarde. Daarna moest er markeringslint overheen. Ook daarvan hebben we een rol meegekregen van de KEAB. Om de paar meter ligt daarop nu een hoopje modder om het lint op zijn plek te houden. Tijdens het schrijven van deze blog is Gerrit nog bezit om de geul verder te vullen met aarde, zodat uiteindelijk de graszoden er weer op kunnen. De KEAB trekt zelf de glasvezel erdoor. Die ligt bij ons in de garage, die hadden we ook meegekregen.
 We...Gerrit ... heeft - hebben het netjes gedaan. We kunnen zo aan de slag bij Kabel Noord!!


Half 10 liggen de eerste graszoden er weer in.

Ik ben de hele dag aan het schuren geweest met de stoelen van ons buiten zitje. Vorig jaar heb ik daar de bank en de tafel van gedaan en nu dus de stoelen. Eerst hebben Gerrit en ik ze samen gedemonteerd. Ik heb de dag al schurend doorgebracht. Lekker uit de wind en in de zon.





Het schuren ging nu veel beter dan vorig jaar. We hebben het zitje gekocht van een stel oudere mensen. Volgens mij hadden ze het voor de verkoop nog even goed in de olie gezet. Toen ik er vorig jaar mee begon te schuren was dit een heel karwei omdat mijn schuurpapier steeds volliep. Nu kon ik gewoon lekker doorschuren. Vandaag een stoel gedaan, morgen de volgende, of overmorgen maar net  hoe het uitkomt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten