woensdag 10 juli 2019

Een hele middag bezig met eten...en een super leuke avond!


Niet zo heel vaak post ik iets over eten. Ik reken mezelf niet tot de keukenprinsessen. Echter...als ik me er voor inzet dan komt er wel iets uit. Vorige week hadden we Göran en Inger, die bij ons in de straat wonen en we hen buren zouden kunnen noemen, uitgenodigd om bij ons te eten. Zij helpen ons graag wanneer we hen iets vragen en we wilden graag iets terugdoen.
We hebben voor vanavond een KETO menu bedacht waar we vaardig in zijn en ervaring in hebben. Dus het zekere voor het onzekere. Heerlijk Kip met pesto en courgette pasta en zalm in een rode curry met rijst (dat laatste voor de gasten en niet voor ons, al dacht Gerrit daar anders over :-) Ook nog een quiche voor de zekerheid en heerlijk keto ijs met kleine koekjes en cheesecake met slagroom als dessert. O..ja en als smaakmaker had ik lekker fröknäcke gebakken met italiaanse kruiden met daarop brie en blauwe kaas voor bij een glaasje prosecco. 
Daar zijn we wel de hele middag mee bezig geweest maar dan heb je ook wat!
Op onderstaande foto heeft Gerrit het gevoel brand meester te zijn en neemt hij even een korte pauze.
 Aan het einde van de middag heb ik de tafel mooi gedekt met een van mijn damasten tafelkleden. Gerrit had snel even een bos bloemen geplukt die ik in een vaas op de tafel heb gezet als welkom. En zo vers geplukt ruiken ze heerlijk. De deuren naar de altan lekker open zodat we toch wat contact hebben met buiten, het is tenslotte zomer of niet!
 We hebben zo met elkaar een heel gezellige Zweedse avond gehad. Eerst even gezellig buiten gezeten  en toen voor de maaltijd naar binnen. Gesprekjes over alles en nog wat, over het renoveren van ons huis, wat we hebben gedaan, welke plannen we nog hebben, deze omgeving, het kreeftenfeest, zeilen op het Viken, welke muziek wij luisteren en nog veel meer. en ondertussen lekker gegeten.
Waar ik dan altijd even aan moet terugdenken is toen wij deze eethoek van iemand kochten op marktplaats, die vrouw mij vertelde dat ze aan deze tafel vele erg gezellige momentjes hadden doorgebracht met familie en vrienden. En dat ze hoopte dat zich dat bij ons voort zou zetten. Wel....we doen ons best!
Aan het einde van de avond heeft Gerrit de openhaard nog even aangestoken en hebben we gezellig een kopje koffie in de woonkamer gedronken. Wat leuk is dat toen Göran en Inger na hun pensioen hier in het dorp wilden gaan wonen zij ook hun zinnen hadden gezet op dit huis. De vorige eigenaren waren hun toen net voor in de koop zodat het niet door kon gaan. Het was echt super gezellig en voor herhaling vatbaar!

Morgen beginnen we met de voorbereidingen van iets anders maar dat komt morgen...


Wordt vervolgd....

P.S. ondertussen denken wij ook regelmatig aan Theo (en Cees) die nu op de fiets zitten richting Zweden. Wij weten hoe een eind reizen dit is, pfff en dan op de fiets. Succes Theo en Cees!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten