dinsdag 14 augustus 2018

Bestemming voor de tussenkamer en in afwachting van bezoek uit China......

Gisteren en vandaag ben ik bezig met een speurtocht op internet rond het onderwerp weven. In mijn vorig post heb ik al aangegeven graag te willen gaan weven. Op dit moment lijkt me dat een hele uitdaging omdat zo'n weefgetouw er best ingewikkeld uitziet. En ja, wanneer ik wil gaan weven welk getouw moet ik dan aanschaffen. Moet ik klein beginnen en later overstappen naar groot of moet ik direct een grote kopen waarop ik ook klein kan weven. Dat zijn vragen waarop ik een antwoord zoek. Ik heb al een oproep gedaan op de plaatselijke FB groep naar ervaren weefsters maar daarop krijg ik vooralsnog geen reacties. Wel mensen uit deze buurt die hun weefgetouw willen verkopen. Aan tweedehands weefgetouwen is hier overigens geen gebrek. Wanneer ik zoek op Blocket kan ik van alles vinden voor weinig geld. Zweden is een weefland! Op dit moment heb ik met iemand contact over een getouw met toebehoren. Ik wacht eerst maar eens af waartoe dit leidt. Verder zoek ik natuurlijk naar weefcursussen in de buurt, die heb ik echter nog niet kunnen vinden.
De kamer waarin het getouw komt te staan is ook nog niet helemaal klaar. Deze kamer noemen we op dit moment nog steeds de tussenkamer. Die naam heeft de kamer te danken aan de positionering in ons huis, het is de kamer tussen ons woondeel en ons gastenverblijf. In eerste instantie zou dit de biljart kamer worden maar hiervan heeft Gerrit afstand gedaan. Biljarten doe je namelijk niet elke dag, uitsluitend wanneer je gasten hebt en dan moeten die ook van biljarten houden. Bovendien is de kamer net te klein voor een biljart. De keu kan niet aan alle kanten de maximale uitslag maken. Dan zou er een wand uitmoeten en dat geeft weer problemen met onze mooie parketvloer in visgraat motief. Dus nu wordt de biljart kamer een hobbykamer waar ook de administratiehoek wordt ingericht. Samen hebben we er een mooi traditioneel behang voor uitgezocht. Inmiddels hebben we hiervan de bestelling ook ontvangen. Onze keuze is gevallen op een behang van Borås en wel Stella 4541. Dat vinden we een mooi behang voor deze op het noorden gelegen kamer. Een mooi uitgebalanceerd licht okergeel behang met een wit tot zilverachtig patroon.
Net toen we gisteren onze derde rit naar de återvinning (vuilstort (zie het verschil in benaming tussen SE en NL)) maakten kreeg ik de sms binnen met de mededeling dat het pakket afgehaald kon worden. We waren in de buurt dus dat zat weer mee! Dat scheelde weer een extra rit.

Hier het pakket....

Hier de inhoud....

Het project hobbykamer moet nog even in de wacht omdat we morgen bezoek krijgen. Henk en Chang komen samen met de ouders van Chang. We kijken hiernaar uit! Vandaag zijn we dan ook druk bezig geweest met de voorbereidingen. We hebben veel boodschappen gehaald, soep gemaakt en morgen gaan we nog het e.a. bakken. Onze visite is al enige dagen onderweg. Er zijn bezoeken gebracht aan diverse steden in Denemarken en vandaag was dan Göteborg aan de beurt. Eerder hebben ze samen met Henk en Chang al eens een reis door midden Europa gemaakt. Nu is dus het noorden aan de beurt. Wij vinden het erg leuk dat zij onze gasten worden voor de komende week! Välkomna!!

Wordt vervolgd....


P.S. Wat ik me realiseer is bij het afsluiten van deze post dat ik nog geen verdere mededelingen heb gedaan over de bosbrand bij ons in de buurt. Die brand is nog dezelfde avond onder controle gekomen zodat wij rustig konden gaan slapen. Diverse korpsen hebben deelgenomen aan de bluswerkzaamheden waaronder ook het plaatselijke brandweerkorps bestaande uit vrijwillige brandweerlieden. Een dikke pluim!

2 opmerkingen:

  1. Jammer dat je niet wat meer bij ons in de buurt woont. Bij ons in het buurthuis hebben ze op de zolder allemaal verschillende weefgetouwen staan die regelmatig door een aantal vrouwen gebruikt word. Heb er al eens een rondleiding gehad en zou er ook nog eens een dag mee draaien om te kijken of ik het wel leuk zou vinden. Tot nog toe is daar niks van gekomen. Altijd druk hé! Klik hier voor een link: http://www.enabygdegard.se/verksamheter/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In ons dorp blijkt ook zo'n groep te zijn. Ik heb een uitnodiging ontvangen voor volgende week. Erg leuk, ik ga er zeker naartoe!

      Verwijderen