woensdag 13 maart 2024

Takkenwerk

Twee dagen lang in de tuin gewerkt. Afgelopen dinsdag was het heerlijk weer, de zon scheen de hele dag en de hemel was stralend blauw. Na onze wandeling wilden wij wel lekker buiten in de tuin werken. Gerrit ging verder met het snoeien van de appelbomen en ik ging opruimen. Ik heb overal nog blad weggehaald. Blad afkomstig van de beuken. Toen we afgelopen herfst het blad opruimden moest een deel van het blad van de beuken nog vallen. Het plan was om dit op een later moment te doen. Echter de winter haalde ons in wat dat betreft want die was heel vroeg en erg lang dit jaar. Het blad van de beuken lag dus nog steeds in de tuin. Ik heb er nog wel 15 kruiwagens vol blad uitgehaald. Emke zou wel zeggen 'Beppe is een flinke meid!' :-) Vandaag (woensdag) hebben we het werk van gisteren voortgezet. Gerrit moest de grote appelboom die voor aan de weg staat nog snoeien en ik heb blad uit de greppels voor ons huis geschept en de takken uit de voortuin bij elkaar geveegd en opgeruimd. Wat een takken toch!


Daar staan ze de appelbomen. De foto is wat donker omdat het al tegen zessen liep toen we klaar waren met ons tuinwerk.

De schone greppel.

Helemaal aan het einde van de middag hebben we de heesters in de voortuin nog gesnoeid zodat we nu kunnen genieten van het gevoel dat de voortuin klaar is voor het voorjaar.




Twee dagen buiten in de tuin, wat een luxe. Gisteren zelfs zonder jas en vandaag met jas en muts en sjaal maar wel buiten! Heerlijk, m'n wangen gloeien nu ik binnen zit. 
Nu hoop ik maar dat er voorlopig geen wind uit het oosten komt. De overbuurman heeft namelijk ook de tuin vol blad liggen. Zeker ook nog wel 10 kruiwagens vol..... Maar voor nu zijn we even klaar, voor zover je in die terminologie kunt praten over je tuin. Nu de achtertuin nog maar morgen en overmorgen wordt er regen voorspeld dus voorlopig is het weer even gedaan met het tuinwerk. Hoe is het met jouw tuin, jeuken de snoeimessen al?

Heb het goed en ontvang een warme en vredevolle groet van Gerrit en mij! Wordt vervolgd.......

 

2 opmerkingen:

  1. Hej Johanna,
    Hoewel het met het zonnig weer afgelopen week weer tegenviel, hebben we toch het tuinwerk weer aangepakt. Dat moest ook wel, want de hovenier was eindelijk klaar met de nieuwe tuinafscheiding en de planten, die we er voor de veiligheid hadden uitgehaald, moesten zo gauw mogelijk weer de grond in want die begonnen behoorlijk uit te lopen.
    Helaas moest er ook een grote spar verwijderd worden, want die had een "rioolbuis"-dikke wortel die naar buren liep. Maar zoals altijd nadeel heeft ook voordeel.
    We hebben nu wel een mooie nieuw boom en een struik geplaatst en hopelijk gaan die goed groeien. Het is nu nog wat kaal. Maar de oude planten er omheen gaan nu snel groeien. Eigenlijk moet ik nu de moestuin verder in orde gaan maken maar de tijd ontbreekt me op het ogenblik. Ik denk dat je dat wel herkent, je wil wel, maar er zijn nog zoveel andere zaken die je aandacht vragen. Ik verveel me nooit...😉
    Groet, Jet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel een mooi begin Jet! En in de tuin blijf je altijd bezig, het is nooit klaar. En wat het laatste betreft..... daar lopen wij ook vaak tegenaan maar dat is een goed teken toch.... groeten Johanna

      Verwijderen