maandag 8 juli 2024

Weer thuis

We zijn weer thuis, trouwe lezers zullen het Vångdal herkennen. Alles is flink groen want er is veel regen gevallen.

Na de camping op Alfta zijn we verder afgedaald richting zuiden. Het was die dag een lange rit want een mooie overnachtingsplek was moeilijk te vinden. Uiteindelijk vonden we er eentje net over de grens met Värmland. Wie had dat gedacht dat we daar ook nog even zouden komen. Het was eigenlijk een plek voor hengelaars maar je mocht er ook overnachten. Geen kosten overigens.

Op Park 4 night ( #️⃣ 125900 (Sunnansjö, Långvasselheden)) voor wie ook op zoek is naar een plekje en maar niks kan vinden. Geen voorzieningen behalve dan een vuilcontainer. We hadden alles volgetankt en schoon zodat we weer drie dagen vooruit konden. De nacht verliep rustig in Värmland en de volgende dag zijn we weer verder vertrokken. We gingen naar Henk en Chang en Emke waar we twee nachten hebben gestaan. Slecht weer ook bij hen, op een gegeven moment zagen we in het dal net boven het meer zelfs een mooie regenboog hangen, heel bijzonder.

uitzicht vanuit de woonkamer.

Zaterdag gingen we weer verder richting Örebro. Daar brachten we een bezoek aan P en J waar we o.a. met z'n vieren naar het voetbal hebben gekeken. Wat een mooi eindresultaat!
De volgende dag gingen we dan echt naar huis, het was een soort van uitgesteld slot van onze vakantie en het voelde ook wel een beetje weemoedig. We hebben een heel mooie reis gemaakt.

Thuis is alles overgroen kun je wel zeggen. In de tuin hebben we veel werk te doen en is het wachten op een mooie dag. Na aankomst gisteren hebben we Bosse direct maar leeg gehaald en heb ik hem ook maar direct schoongemaakt omdat ik er anders zo tegenop kan zien. Nu is dat maar klaar. De buitenkant moet ook nog een sopje maar dat heeft geen haast.

Binnenshuis is alles gelukkig ok. Ik bemerk dat na de inbraak vorig jaar dat toch wel iets is dat spanning geeft bij het thuiskomen. We hebben natuurlijk ons alarmsysteem uitgebreid en hebben nu ook camera bewaking maar toch is het een opluchting dat je alles zo vindt zoals je het hebt achtergelaten.

In huis is het koud en vandaag (maandag) wordt het max. 16 graden, we hebben in de keuken het kacheltje aan. Ondertussen smachten we naar iets beter weer. Na vandaag is de voorspelling dat het wat warmer gaat worden en zie ik nog steeds veel regen op de weerapp staan. Het is wat het is....

Wel heb het goed en ontvang een warme en vredevolle groet van ons en wordt vervolgd.....