dinsdag 23 april 2024

Even drie weken geen internet gebruik

Drie weken zonder internet. Jullie hebben het gemerkt, er was drie weken lang geen nieuwe blog. Ik heb drie weken lang mijn computer niet geopend, het was eventjes net als vroeger. Slechts mijn telefoon heb ik af en toe gebruikt voor het lezen van het nieuws. Ik kan je vertellen...... het levert je veel tijd op. Zonder er erg in te hebben zit je per dag uren achter je beeldscherm. Voor het lezen van een boek was het door de vele bezoekjes nog te onrustig. We waren in NL waar we verbleven bij onze kinderen en later ook een bezoek brachten aan vrienden en familie. Wat een waardevolle tijd! Heerlijk om elkaar weer te zien en bij te praten. Wat hebben we het goed gehad! Ik heb weinig foto's genomen ook omdat ik las dat er misbruik van kan worden gemaakt. Dat wist ik wel maar een krantenartikel hierover maakt dat ik me er nog meer bewust van ben geworden. Ik las ondermeer dat er al landen zijn waar het strafbaar is om foto's van kinderen en kleinkinderen op sociale media te plaatsen. Ik heb besloten om dit niet meer te gaan doen of gezichten te blurren en bovendien ook spaarzaam te zijn met het plaatsen van foto's van volwassenen. Dat is natuurlijk jammer voor de blog maar voorkomen is beter dan ..... 

Dekema state te Jelsum waar we een wandeling maakten met Gerrit's broer en zijn vrouw

We waren in NL enkele dagen bij Greetje, een klein weekje bij Femke en Louis en Julian en hebben samen met hen gewerkt aan de klussenlijst om zo hun huis veiliger te maken voor Julian en de nieuwe baby. Daarnaast hebben we met elkaar ook leuke dingen gedaan zoals een bezoekje aan het dierenpark en een bezoekje aan het tuincentrum waar voor Julian een heel mooie speelplaats was. Julian en Pake is werkelijk twee handen op één buik! 

Pake vertelt hem van alles en leert hem tellen en de kleuren die dingen hebben. Ondertussen konden Femke en ik mooi wat planten uitzoeken om zo hun dak terras op te fleuren. We hadden het heel leuk met elkaar.

Daarna was het tijd om naar Friesland af te reizen. Ook daar was het een heel waardevolle tijd. Eindelijk eens niet ziek en wel tijd voor familie en vrienden. Tijd te kort! 

Zondag 21 april, de dag van Gerrit zijn verjaardag zijn we weer naar het noorden afgereisd.


Een reis met een overnachting in Flensburg, maandag arriveerden we in Undenäs nadat we in Hjo waren aangestoken om Fredrik en Suzanne te begroeten en natuurlijk om Gösta op te halen. Wat hebben we hem gemist!!

Vandaag dinsdag, hebben we eerst een lange wandeling met hem gemaakt. Het was prachtig voorjaarsweer, dus dat kwam goed uit. Bij het Vikenmeer heb ik nog een selfie gemaakt. Tenslotte waren we ook nog eens 44 jaar getrouwd. Hier dan het bruidspaar....

44 jaar getrouwd

Het is heerlijk om nu weer thuis te zijn. Gerrit heeft vandaag alweer even in de tuin gewerkt en ik heb binnenshuis het één en ander gedaan. We zijn weer geacclimatiseerd!! 

Al die lieven mensen die we hebben mogen ontmoeten willen we bedanken voor de fijne uren die we samen hebben doorgebracht, Dank Grietje en Geesje, dank voor de snert, dank voor een heerlijk Ameland en de heerlijke gesprekken, dank voor fantastische logies en een mooie wandeling en dank voor een heerlijk avondje uit met een goede maaltijd en een heerlijk toetje.... Natuurlijk lukt het niet om iedereen te bezoeken. Soms was iemand niet thuis soms om een andere reden. Dan komen we gewoon een andere keer wel!

Vanaf nu dus weer met een zekere regelmaat een blogje van mij. Heb het goed en ontvang een warme en vredevolle groet van Gerrit en mij!

Wordt vervolgd




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten