dinsdag 16 juni 2015

Lekker buiten werken


Vandaag was het echt heerlijk zonnig weer met een stevige kille bries. Dus niet in de bikini op de altan en wel even lekker met de handen in de grond.
Nu de ramen weer in de kozijnen hangen moest ik vanmorgen even wachten op een prikkel over wat te gaan doen vandaag. 
Een kunstwerkje van Greetje in het nieuw geverfde raamkozijn
Ik zat op het trapje naar de achterdeur en zag hoe schots en scheef de tegels in het pad lagen. Dat was de prikkel, dacht ik toen. Dus de schep gepakt en de tegels eruit gelicht. Na een paar tegels schoot me te binnen dat ik even een foto moest maken voor de blog. Leuk voor het overzicht van 'voor en na'.



Ik heb de grond opgehoogd en de tegels opnieuw in elkaar gepuzzeld. Ik ken nu ook de methodiek. Die is als volgt: grote stevige met een rechte lijn aan de kanten en de midden opvullen met kleine brokstukken. Zo lukt het op een recht pad te ontwikkelen.
We hebben nog wat grus over van de oprit vorig jaar en dat heb ik over de tegels gestrooid en ingeveegd. Daarna nog wat onkruid uit het tuintje ernaast gezocht, waarin tot onze grote vreugde de eerst Lupine in bloei staat. Vorig jaar hebben we gezaaid en er komen heel veel Lupines op. Die bloeien nog niet wat ze zijn geloof ik tweejarig.



Gerrit heeft verder gewerkt aan het aanleggen van stopcontacten in het keukendeel van ons gasthuis. Voorafgaand hieraan heeft hij allemaal berekeningen gemaakt van de hoogte en positie van de kastjes van de keuken. Een stopcontact moeten we denk ik laten doen en dat is die voor de oven. Dat is nl een stopcontact met 5 polen. Verder functioneren nu alle lampen en hotelschakelaars naar behoren. 


 Morgen vertrekt Greetje weer naar Amsterdam. We brengen haar in Linköping naar het vliegveld. Greetje heeft hard gewerkt en veel geschreven. We hebben deze keer niet zoveel gezellige uitstapjes met elkaar gemaakt en wel een heel gezellige week met elkaar gehad. Iedereen was bezig met de eigen dingen en tussendoor hadden we gezellige pauzes. Het was prima zo. Ondertussen heeft ze ook meegedaan aan het denkproces over de te plaatsen keuken. Daarin hebben we nu een keuze gemaakt en morgen zullen we naar de Ikea, wanneer we toch onderweg zijn om Greetje weg te brengen. De bestellijst voor de keuken hebben we gemaakt.



Deze laatste avond zijn we lekker uit eten geweest. We zouden eigenlijk naar Ida's brygga in Karlsborg gaan maar die was gereserveerd voor vanavond. Daarna was de keuze voor Thai eten snel gemaakt. Heerlijk en heel gezellig. Na het eten zijn we nog eventjes naar Näs gereden en hebben we daar kort in het avondzonnetje gezeten.


1 opmerking:

  1. Leuk dat we pasgeleden met jullie naar Näs gelopen zijn. Nu weten we dat het in het echt net zo'n mooi plaatsje is dan op de foto! Het paadje is trouwens ook mooi geworden, petje af!

    BeantwoordenVerwijderen