vrijdag 4 november 2016

Een winterse ochtend en nieuw behang in de keuken......


Bij het wakker worden vanochtend zag de wereld er winters uit, Vannacht heeft het gevroren. De bomen die nog zo mooi goud geel waren toen we hier aankwamen zijn nu kaal geworden. Buiten is het lekker koud, zoals het in de winter hoort te zijn.
Ik ben vandaag binnen gebleven. Deze laatste dag van de vakantie heb ik nog wat in de keuken gewerkt. Het lijkt me zo leuk, dat wanneer Femke en Louis, Greetje en Suzanne hier met de kerst komen, ze een beeld kunnen krijgen van hoe onze keuken gaat worden. Bovendien wil ik graag dat de keuken toch nog een beetje gezellig oogt met de kerst, ook al hebben we geen Karl Johan. Of misschien staat die er wel maar kunnen we hem nog niet in gebruik nemen omdat de schoorsteenveger eerst nog een inspectie moet doen. Zo gaat dat in Zweden. Het beroep van schoorsteenveger is veel omvattend. Niet uitsluitend gericht op het vegen van de schoorsteen maar ook voor het monitoren van alle werkzaamheden die er aan de schoorsteen plaatsvinden. Zonder goedkeuring van de schoorsteenveger kun je niet stoken, dan dekt je verzekering het niet.

Omdat ik de keuken dus graag een beetje gezellig wil hebben met de kerst zijn we vandaag verder gegaan met onze werkzaamheden in de keuken. Ik schrijf wij maar Gerrit kan nog steeds niet zoveel doen. Zijn rug voelt nog steeds niet stabiel en hij doet erg rustig aan. Lopen, in huis en met de honden buiten gaat hem gelukkig goed af.
Ik heb de koelkast omhoog gebracht door hem op een plank te zetten. Nu kan er straks een plint onder de koelkast en de voorraadkast gemaakt worden.
Verder heb ik vandaag behang geplakt achter het stukje wand waar onze 'nieuwe' kast staat. Ook heb ik de deur van de voorraadkast vandaag afgeschilderd in RAL 9010.
De kastjes die uit de keuken komen hebben we boven in een berging gemonteerd. Hierin kunnen we nu mooi dingen opslaan en bergen.

Na al deze werkzaamheden heb ik de keuken opgeruimd en alvast schoongemaakt. Voor de ramen heb ik de advent lichtjes alvast neergezet. In de keuken heb ik ze nu aan, in de andere vertrekken nog niet. Kerst is in Zweden een belangrijk feest. Eten en drinken maar ook voor elk raam een lichtje. Zo ver gaat het bij ons nog niet maar elk vertrek heeft wel een lichtje gekregen vandaag.
Morgen de laatste dag en dan vertrekken we weer naar Nederland. De tijd tot de kerst zal omvliegen. We gaan Greetje bezoeken in Oxford, we moeten ons schuurtje aftimmeren en natuurlijk zal het werk ons weer helemaal in beslag nemen. Zo gaat dat.

Zo zit ik nu naar ons nieuwe behangetje te kijken.

BewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewaren

3 opmerkingen:

  1. Jammer voor jullie dat het er alweer op zit. Maar voor je het weet is het weer Kerst. Gerrit beterschap met je rug en samen een goede reis terug naar Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja echt wel jammer. De dagen zijn altijd zo maar weer voorbij. Dan begint het aftellen weer tot de volgende keer. Je zult het wel kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die tijd is voor ons gelukkig voorbij. We zijn al zover dat we die ritjes beginnen te missen. In december gaan we dus even naar Duitsland. Weihnachtsmarkten bezoeken in Lübeck en Hamburg en lekker wat inkopen doen. Vroeger combineerden we dat altijd met onze tripjes naar Zweden.

      Verwijderen