donderdag 3 juli 2014

'Weideklokje', Ängsklocka (Campanula patula)-Blåklocka (Campanula rotundifolia)

Op mijn tegeltjes van Jie is Ångsklocka, onderste foto, de bloem
van Dålarna, maar ook hier zie je ze nu overal in bloei staan. De bovenste vind ik nog net iets mooier, ik denk dat dit de blåklocka is. Beiden prachtige fragiele bloemen, waarvoor ik mijn best heb gedaan er een paar mooie foto's van te maken.
Ik heb ze gefotografeerd in Forsvik toen we vanmiddag daar een korte wandeling maakten langs het Götakanal. Daar zagen we ook de twee Beverburchten, waarvan ik er een op de foto heb gezet, de bevers zelf zagen we deze keer niet. Daarop maak je 's avonds of 's ochtends vroeg meer kans, als het nog wat rustiger is.


 We hebben eventjes heerlijk op het bankje aan het Viken gezeten.



Na een dag met veel regen brak vanmiddag dan toch de zon nog even door. Daarom zijn we ook nog even naar Näs gereden. Hier heb ik nog een paar avondfoto's kunnen maken.





 Dit is wel heel erg onze favoriete spot.
Vandaag ook nog de rondleiding door de Burcht in Karlsborg gedaan. Erg leuk om te doen. Als afsluiting van een regenachtige en toch heel leuke dag met zijn drieën gegeten bij Sanny Thai.
Bij thuiskomst hebben we nog een aantal keien rond de Altan gelegd. Morgen zal ik nog wat foto's maken van om het huis en alle dingen die we tot nu toe hebben gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten