zaterdag 6 april 2019

We produceren maar raak ...en de logeerkamer vordert......

Vanaf woensdag ben ik druk bezig in de logeerkamer. Het schuren heb ik maar even in mijn uppie gedaan omdat Gerrit wat last krijgt van het schuurstof. Gisteravond had ik het meeste schuren wel zo'n beetje gedaan en heb ik de kamer schoongemaakt zodat we er vandaag weer met z'n tweeën aan de slag konden gaan. Dat is wel zo leuk! 
De ramen liggen volledig geschilderd op het balkon, het kozijn is afgeschilderd aan de binnenkant en de buitenkant. Wanneer de verf goed is uitgehard kunnen we de ramen er weer inhangen.
Gerrit is vanmorgen begonnen met het sauzen van het plafond. Dat is niet zijn hobby maar ik had nog wat afschilderwerk met het kozijn aan de buitenkant en de plinten en deurpost, dus viel het plafond hem ten deel. Na het middaguur waren we zover dat ik kon starten met het behangen en tegelijkertijd kon Gerrit dan de lambrisering monteren. Dat is wat meer zijn ding! Daarmee zijn we verder de hele middag bezig geweest. Behangen vind ik leuk werk omdat je zo snel resultaat hebt. Met nieuw behang krijg je een heel andere kamer.
 In mijn werkbroek heb ik veel zakken, alle toebehoren voor het behangen kan ik erin kwijt. Het is alleen vaak wel even zoeken in welke zak ik wat heb.
Het nieuwe behang is Desiree van Duro Blå. Het is een klein bloemetje met mintgroene blaadjes op een witte achtergrond. De lambrisering schilderen we in de kleur blauw van het bloemetje. Tussen de lambrisering en het behang komt nog een witte sierlijst.

Tussen de bedrijven door houdt Gerrit nauwlettend de productie van de stroom in de gaten. Vanochtend vroeg hadden we al direct opbrengst. Ik ben even vergeten hoeveel precies maar aan het einde van de dag hadden we 28 kwh op de teller staan. Gisteren was het helemaal een topdag toen hadden we gelijk al 31 kwh. We gaan dus goed van start met de stroomproductie. 

Morgen gaan we het blauw afschilderen en ook de deuren van de kasten. Daarna is het werk te overzien. 
Vanavond ga ik nog even met mijn plantenoverzicht aan de slag. De planten die ik beneden heb staan er nu allemaal in, nu die van boven nog en ik wil het nog een beetje perfectioneren. 
We hebben ons weer niet verveeld vandaag!

Wordt vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten