woensdag 12 juni 2019

We missen het mooie weer wel een beetje....

We staan nog steeds op de camping in de buurt van Fjällbacka, we hebben erbarmelijk weer! Het is donker, het regent vaak en we hebben harde wind vanaf zee vol op de caravan. De voortent rukte zo aan de caravan dat we hem er gisteravond hebben afgehaald. Van wandelen komt zo niet zo heel veel af en toe rijden we een tochtje. Hiertoe maken we gebruik van informatie die we hebben gevonden op de blog van Katrien, zij heeft hierop zes mooie routes staan in het gebied waar we nu zijn. Gelukkig zijn die routes niet te lang zodat je niet de hele dag in de auto zit. Ze voeren ons langs dorpjes in deze omgeving die er lieflijk uitzien zeker langs de ruige kustgebieden. We combineren deze uitstapjes met het doen van onze dagelijkse boodschapjes.
Kerk Fjällbacka

 Gisteren zijn we dan even wat naar het noorden gereden (Kämpersvik, Grebbestad, Tanum) en vandaag zijn we wat zuidelijker gegaan. We nemen dan bijna elke afslag naar zee en komen zo mooie hoekjes voorbij. Plaatsjes als Heestrand, Bovallstrand, Hunnebostrand zijn allen mooi om te zien. Leuke haventjes met veel activiteit en veel witte houten huizen met rode daken die zo mooi afsteken tegen de grijze rotsen.





Maar eerlijk is eerlijk, we missen het mooie weer van de eerste dag. Morgen trekken we weer verder dan is het de bedoeling dat we naar het eiland Orust gaan.

6 opmerkingen:

  1. Ooit heb ik een heleboel boeken gelezen, misdaadromans, die zich afspeelden in Fjällbacka. Misschien zou dat een goed idee zijn voor regenachtige dagen, als je niet kunt wandelen! Altijd leuk om precies te begrijpen waar het verhaal zich afspeelt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh pardon, ik zie dat je er allang mee bekend bent (nu ik de 'Oudere post' heb aangeklikt). Maar had je de boeken ook al? Want dat is toch het leukste wat je kunt doen als het regent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaseker, we binne al bijna troch us boeken hinne!. Ik sit no ek in de Nije Side routes van Frankopan. Gerrit hat ut krekt ut en fint dat ik ut ek mar leze mat. Ik bin beneid!
      En ja Fjällbacka boeken en series der kinne we wol fan drome! Ik haw tige oan it sikjen west yn Fjällbacka mar ut falt net mei om de plakjes en huskes werom te finen.

      Verwijderen