zaterdag 18 mei 2019

Tåtorps båtklubb....

Vanmorgen zijn we na het ontbijt naar Tåtorp gereden. Daar wilden we graag even een kijkje nemen om de kraan daar te bekijken maar ook de weg er naartoe in ogenschouw te nemen. Tåtorp is wat verder rijden dan Karlsborg maar de weg is goed te rijden met de trailer, slechts het laatste stukje is wat smal, daar moeten we dan niemand tegenkomen want wij kunnen de berm niet in.
Onderweg naar Tåtorp reden we door de koolzaadvelden. Die beginnen hier voorzichtig geel te kleuren. Alles groeit als kool zeker met het huidige weer waarbij zachte buitjes worden afgewisseld met zonneschijn. Temperaturen ongeveer 18-20 graden. Best lekker weer. Vroeger moesten we met mijn vader door de koolzaadvelden rijden wanneer deze volop in bloei stonden. Hij had namelijk een DOKA (donkere kamer), klinkt spannend maar was voor het ontwikkelen van foto's. Hij ontwikkelde ook in kleur en moest dan zelf de kleuren instellen. Elke kleur had een referentie. Voor de kleur geel was die referentie een volop bloeiend koolzaadveld. Koolzaad dat is het 'echte geel' zo zei hij dan. Wij geloofden dat graag. Vandaar onze tochtjes, voor het fotograferen van het koolzaad. Vandaag heb ik dat ook maar even gedaan, al zijn ze nog niet zover dat het echte geel al zichtbaar is.



De kraan in Tåtorp is uit de vorige eeuw kun je wel stellen. Er hangt een geplastificeerd briefje bij met het nummer van de kraanmachinist en dat de kosten 60 euro bedragen. Dat is wat anders dan in Karlsborg daar moesten we 175 euro betalen voor het gebruiken van de kraan. Nu was dat ook een wat ander soort kraan. We hebben het bekeken en we denken dat het kan. Toen ik even op internet zocht naar kranen bij het Viken stuitte ik op de website van Tåtorp båtklubb. Dan moet je weten dat Tåtorp bestaat uit ongeveer 10 tot 15 huizen, daar houdt het wel mee op. Maar dus ook een båtklubb met site.



Dus in de ploemp bij Tåtorp! Zo komen we steeds meer aan de weet over het reilen en zeilen hier omtrent bootjes en watersport en dat is leuk.
Vandaag zijn we na de regen weer verder gaan werken. Gerrit heeft al het houtwerk in de kuip geschuurd. Ik ben verder gaan werken aan het renoveren van de stootrand die wat issues heeft, die aan stuurboordzijde staat nu in de aflak, bakboord moet nog, daarvan moet de twee componentenplamuur eerst uitharden. Ook heb ik al het kuiphout gelakt met Epifanes, dat geeft mooi wat dikte in de laklaag. Aflakken doe ik dan weer met 'Schooner'. We hebben maar een kleed over de bood gehangen als bescherming tegen de regen en het stof.
Wel dat was weer even een reflectie op onze activiteiten. Net zou Gerrit even een stukje Songfestival gaan kijken maar hij kwam binnen met Ijsland en is daardoor ook snel weer afgehaakt. Zelf ga ik nog even lezen in Michelle's 'Mitt liv'. Erg leuk om te lezen!

In het nieuws in Sverige:

Ik sla het nieuwsitem vandaag even over.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten