dinsdag 2 april 2019

The backlog....

Vandaag even geen foto's!
Het was mooi weer en we hebben veel dingen buiten gedaan. Gerrit heeft de hele greppel aan de achterkant van ons huis met de röjsåg gesnoeid.
De greppel is een stukje niemandsland tussen het land van de boer en ons perceel. Er groeit van alles maar niet met beleid. Nu ziet het er weer netjes uit maar in de zomer komt de greppel vol met zevenblad te staan. We zullen zien wat we er dan mee gaan doen. Voor nu  ziet het er eventjes goed uit!

Zelf heb ik vandaag een aantal klussen gedaan waarvan ik al een hele tijd dacht 'dat moet ik binnenkort eens gaan doen', echter tot nu toe kwam het er nooit van. Vandaag heb ik beneden alle ramen aan de buitenkant gelapt. Daar moet ik even moed voor verzamelen, het zijn er namelijk 30 stuks. Toen ik ze aan de buitenkant klaar had heb ik ze meteen ook maar van binnen gelapt, nog een keer 30. Daarna dacht ik ook de raampjes van de binnendeuren even mee te nemen in het lappen. Per deur 10 raampjes binnen en buiten en we hebben vier van die deuren, dat is dus 80 raampjes lappen. Daarna ben ik naar de kapstok gegaan, die was grijs terwijl die bruin hoort te zijn, alle jassen eraf, soppen en opnieuw inrichten en de winterspullen naar boven brengen. In het weekend hoorde ik Greetje en Suzanne praten over een backlog. Ik heb wel eens vaker moeite om de taal die de programmeurs in ons gezin met elkaar praten te volgen, nu is Greetje geen programmeur maar een onderzoeker in het nieuwe werken ook IT maar om kort te gaan het begrip backlog was mij niet bekend. Maar het doet zich raden, ik dacht al een soort van to do lijstje van iets wat nog moet maar waar je niet aan toe komt. Wel zo'n 'list' heb ik ook wel!! Mijn backlog is dus nu 140 ramen en een kapstok lichter geworden. Dat ben ik maar weer kwijt.
Morgen moeten we vroeg opstaan dan komen ze de steiger bouwen voor het plaatsen van de panelen op het dak. Met dit mooie weer willen we wel stroom produceren. Zoals het zich laat aanzien kan dat vanaf donderdag.

Wordt vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten