zondag 7 april 2019

De wereld om ons heen is vandaag een beetje groener geworden....

De wereld is vandaag een beetje groen geworden en dat bedoel ik letterlijk. Ons gras en het grasland van de boer oogde steeds nog een beetje bruin en zo ook onze bomen en die in onze omgeving maar toen ik vanmiddag op de altan zat, zag ik dat het gras nu bezig is om groen te kleuren en zag ik dat om de takken van de bomen een soort van groene suikerspin ontstaat. Dat laatste komt waarschijnlijk van de slechte kwaliteit van mijn ogen, die suikerspin dat zijn de ontluikende bladeren aan de bomen, er zijn zelfs al bomen bij die wat groen ogen. Is het niet heerlijk!
Dat ik daarvoor opmerkzaamheid had komt door Suzanne en Fredrik, ze appten dat ze vandaag wilden komen voor het wisselen van de banden, wel dat laatste appten ze er niet bij, dat waren onze gedachten en die klopten. Maar natuurlijk wilden ze komen voor een gezellig momentje en dat hadden we. Waren ze niet gekomen dat hadden we denk ik verder gewerkt aan de logeerkamer maar dat heb ik nu uitsluitend vanmorgen even een paar uurtjes gedaan. Ik heb zoals ik gisteren schreef de lambrisering afgeschilderd en de kastdeuren in de grondverf gezet, die laatsten staan nu buiten te drogen.

Daar staat ie dan klaar voor de zomer...
 Ja en het behang. ... Het overkwam me al eens eerder dat ik een rol te weinig had berekend en laat het nu weer het geval zijn. Deze keer komt het niet zozeer van mijn berekeningen maar omdat het plan in tussentijd is veranderd. Nu kwam ik door deze veranderingen niet uit met mijn rollen. Gelukkig hebben ze in Karlsborg bij de Colorama deze rollen op voorraad dus die kunnen we maandag zo ophalen.

Dit stukje heb ik te weinig
 Het wordt zo toch wel een heel romantische kamer.... Het oogt mooi en heerlijk fris.
 En op het balkon is het nog nooit zo vol geweest. De ramen staan er nog steeds uit te harden en moeten nog worden voorzien van Persiennes (luxaflexen tussen de ramen) en nu de kastdeuren ook. Morgen kan ik die afschilderen. Dan zijn eindelijk die zwarte deuren weg, dat vond ik echt niet staan. Maar zwart en wit is hier in Zweden een tijdlang een gewilde interieur kleurstelling geweest. Volgens mij is dat nu verleden tijd want ik zie veel zwart wit op Blocket (de Zweedse Marktplaats) voorbijkomen.
Wel zeg nu zelf, geen verkeerde plek om te werken, vanochtend had ik ook het zonnetje er nog bij...
We hadden een leuke en rustige dag vandaag, het was echt schitterend weer en we konden lekker buiten op de altan zitten op de nieuwe kussens. Toen de mannen in de banden zaten (traditionele rolverdeling hadden we vandaag) hebben Suzanne en ik even wat planten gestekt. Zo konden ze 6 stekken mee naar huis nemen.
We hadden vandaag alweer een goede opbrengst met onze cellen, ik heb er twee wasmachines op gedraaid en zelfs de sokken in de droger gedroogd...en dat allemaal op  zelfgeproduceerde stroom. De app gaf aan de de zonnecellen vandaag 75% van hun capaciteit leverden.  In totaal 30,2 kwh.

Het weekend zit er weer op, ik wens iedereen een goede week toe!

Wordt vervolgd.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten