maandag 11 maart 2019

Op fotoreportage voor Meester Nautic......


Ik hoef vandaag geen weerbericht achteraf te geven, je kunt aan de foto's wel zien dat we vandaag mooi weer hebben. Wat je niet ziet is dat het ook koud is. Het heeft de hele dag gevroren.
Vanmorgen vroeg zijn wij al naar Karlsborg gereden. Daar moesten we een aantal plinten kopen voor de toiletrenovatie. Wat we daar ook moesten doen is foto's nemen van de kraan en de omgeving van de kraan. Niet voor onszelf maar voor de vervoerder van de boot. We hebben een vervoerder gevonden die in mei onze boot van NL naar S brengt. Die vervoerder komt met een grote vrachtauto met oplegger, hij moet namelijk ook naar Noorwegen om daar twee boten vandaan te halen. Dus die van ons gaat richting hier en die andere twee gaan richting daar (NL)

 Wij denken dat de grote vrachtauto met oplegger prima bij de kraan kan komen, er is genoeg ruimte om te manouvreren. Verder hebben we vandaag ook contact gezocht met de havenmeester van het haventje in Näs. We zouden het helemaal het allermooist vinden wanneer onze boot daar zou kunnen liggen. We kregen als antwoord terug dat er op dit moment geen plaats is voor zo'n grote boot.  Dit is echt de allereerste keer dat onze boot een 'grote' boot wordt genoemd. Het is namelijk een soort van miniatuurtje. 6.65 lang, dat zal niet direct het probleem zijn maar 2.60 breed en dat is natuurlijk wel wat uitzonderlijk. We moesten eind mei nog maar eens de vraag stellen. Dat is dus niet direct een positief antwoord maar we zullen zien hoe het loopt.

Na onze foto reportage van de kraan zijn we weer naar huis gereden. We zien nog steeds geen kraanvogels, die zitten nog ietsje warmer denk ik. 
Gerrit is thuis verder gaan werken in de wc. Omdat het een kleine ruimte is doet hij de meeste dingen alleen. Behalve vanmiddag toen het oude behang afgekrabd moest worden. Toen hebben we gezellig samen op die ene vierkante meter staan krabben. In een eerdere blogpost van vorig jaar geloof ik heb ik al eens de loftrompet geblazen over de kwaliteit van de Zweedse behangen. Wel als ze een keer op de muur zitten dan willen ze er niet meer af! We hebben uren staan schrapen met z'n beiden op die vierkante meter. Maar gelukkig....het is gelukt. We ontdekten nog een heel leuk stukje retro behang achter de wandlamp. Bijna jammer dat dit er niet meer opzat. Het behang dat we eraf hebben gehaald was geel/bruin, niet echt meer van deze tijd.

 De muur achter het behang heeft een onbestemde kleur groen. Daar moet ik denk ik eerst maar met wit overheen schilderen voor het verkrijgen van een goede ondergrond voor ons nieuwe behang.


 Ik geloof dat dit ons nieuwe behangetje gaat worden, 'Bellas natursköna blomslingor' van Duro. Onder het behang komen kleine witte tegeltjes. Die worden morgen bezorgd, vandaag heeft Gerrit de wand helemaal klaar gemaakt voor het kunnen plakken van die tegeltjes. Ik hoop dat het allemaal goed gaat lukken.
 Het is wat een petiterig hoekje, het werkt niet altijd even lekker.
Wat dat betreft had ik vandaag wat meer ruimte. Ik ben bezig geweest met de planten. Boven wil ik ook planten hebben voor de nieuw geverfde ramen. Maar ik wil niet alles nieuw hoeven kopen daarom heb ik van de planten die ik al heb stekjes genomen of ik heb er delen bij weg gehaald en in een pot gezet.

  


Zo met fris groen wordt het al lekker gezellig op onze overloop. Nu maar hopen dat de nieuwe aanplant goed aanslaat zodat al het werk niet voor niks is geweest.
het is nu half twaalf 's avonds en Gerrit is klaar, we drinken nog even een kopje thee.

Wordt vervolgd....

4 opmerkingen:

  1. Beste Johanna,
    Ik weet niet of je nog wel eens hier kijkt, maar ik probeer het maar.
    Op een van jouw foto's, hierboven, zag ik een foto met vogeltjes-behang.
    Nu hebben wij in een ruimte ook van dit behang maar we bleken te kort te hebben. We hebben daar maar effen behang geplakt maar dat ziet er toch niet mooi uit. We kunnen het helaas niet meer kopen.
    Mijn vraag aan jou is dan ook: hebben jullie nog wat rollen van dit behang liggen en mogen wij dat van je over kopen als je het inderdaad nog hebt liggen.
    Dat zou erg fijn zijn.
    Eventueel kan ik je een brief sturen om wat te regelen mocht je ons er mee kunnen helpen. Jouw adres heb ik al kunnen vinden. Ik hoor het wel.
    Groet, Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Johanna,
    Ik weet niet of je nog wel eens hier kijkt, maar ik probeer het maar.
    Op een van jouw foto's, hierboven, zag ik een foto met vogeltjes-behang.
    Nu hebben wij in een ruimte ook van dit behang maar we bleken te kort te hebben. We hebben daar maar effen behang geplakt maar dat ziet er toch niet mooi uit. We kunnen het helaas niet meer kopen.
    Mijn vraag aan jou is dan ook: hebben jullie nog wat rollen van dit behang liggen en mogen wij dat van je over kopen als je het inderdaad nog hebt liggen.
    Dat zou erg fijn zijn.
    Eventueel kan ik je een brief sturen om wat te regelen mocht je ons er mee kunnen helpen. Jouw adres heb ik al kunnen vinden. Ik hoor het wel.
    Groet, Jet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jet,

      Ik heb even voor je gekeken en ik blijk nog één complete rol van het vogeltjesbehang te hebben. Het is behang van Colorama 266374 01 Småland behang. Witte achtergrond met bruin patroon van vogeltjes en blaadjes.
      Je kunt het zo van me krijgen maar hoe verkrijg jij het van mij?

      hartelijke groet Johanna

      Verwijderen
  3. Hallo Johanna,

    Wat een snelle reactie, dank!
    Jij hebt het over bruine vogeltjes en blaadjes, toen ben ik nog een goed gaan kijken en het blijkt helaas toch niet helemaal hetzelfde, bij ons zijn het namelijk zilverachtige vogeltjes en blaadjes. Ook de vogeltjes zijn niet helemaal hetzelfde. Jammer.
    Niettemin dank voor het nakijken. Ook bracht je me op een idee. Als we weer in Zweden zijn dan zal ik het label nog eens bekijken voor nummer en naam. Wellicht kan ik het op blocket zetten onder "gevraagd".
    Leuk dat je toch nog even op mijn melding keek.
    Hopelijk breken er nu weer wat betere tijden aan voor jullie. Ik heb er zeer veel bewondering voor dat jullie die verwarmingselementen hebben aangepakt! Zelf was ik daar nooooooit aan begonnen....wat een klus zeg.
    Groetjes, Jet


    BeantwoordenVerwijderen