woensdag 6 maart 2019

Een gevulde dag......



Vandaag zijn we verder gegaan met ons renovatie project op de bovenverdieping. Gerrit voornamelijk in de badkamer en ik in onze slaapkamer. We hebben alle klussen nu geklaard en we zijn erg tevreden met het resultaat. Met Gerrit's rib gaat het blijkbaar weer aardig, hij kan alles er weer mee doen al klikt de rib nog steeds. Maar de pijn neemt af.


Even een voor en na foto van de badkamer. 

Zo was het

zo is het nu geworden...


 Ik heb veel schilderwerk gedaan. De hele badkamer, het kozijn met de ramen op de overloop en die van de slaapkamer.
kozijn overloop
idem
plafond badkamer met plinten


koof voor de slaapkamergordijnen 

kozijn en deur van de badkamer

kozijn slaapkamer


 Het schilderwerk is goed geslaagd al zeg ik het zelf. Wanneer ik nu straks bewust kijk dan kan ik er tevreden over zijn.
Toen het schilderen klaar was wachtte de emmer met sop weer op mij.
Het deed mij even herinneren aan de grote schoonmaak vroeger. Dat was altijd omstreeks deze tijd dat mijn moeder begon te soppen. Ik vond dat een vreselijke tijd. Niks niet gezellig een kopje thee uit school, nee soppen tot eind van de middag. 's Avonds zei ze dan, 'zo de keuken is schoon of de kamer is schoon'. Ik weet nog dat wanneer ze de woonkamer 'schoon' had gemaakt wij niet meer in die kamer TV mochten kijken. We zaten dan in de achterkamer door de 'schuifdeuren' naar de TV in de voorkamer te kijken. Ja..de schoonmaak was heilig.


 Ik kan nu ook zeggen dat de overloop en de trap en de tegeltjesverzameling langs de trap die ik stuk voor stuk heb afgewassen en de tussenhal 'schoon' zijn. Alleen schoon duurt bij mij nooit zo heel erg lang. Binnenkort hebben we wel weer een project en dan kan ik weer opnieuw beginnen.
 Misschien verbeeld ik het me....maar wanneer ik de tap oploop langs de tegeltjes, dan vind ik het heerlijk schoon ruiken. Waarschijnlijk is het verbeelding en ruik ik mijn herinnering, de groene zeep van mijn moeder.

Morgen weer douchen in onze gerenoveerde badkamer. Heerlijk! Fijn dat het nu klaar is.




 Wordt vervolgd......

3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heel mooi uit hoor! Dit is zo'n klus waar relatief gezien veel tijd in zit als je kijkt naar het aantal vierkante meters. Maar jullie hebben zeker weten eer van je werk. Wát een verschil. Dat is nu elke keer genieten tijdens het tandenpoetsen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Everything is very open with a very clear description of the issues.
    It was definitely informative. Your website is useful. Thank you for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen