zaterdag 30 maart 2019

De zonnepanelen staan nu in de tuin en twee mooie antieke schaaltjes......

De dag ging vanochtend van start met een gemist telefoontje dat eindigde in een voicemailbericht. Dat bericht konden we niet verstaan en voor het kunnen afluisteren moesten we ook nog eens eerst de voicemail installeren want dat hadden we nog niet gedaan. Dat was dus nog een heel gedoe....
We verwachtten eigenlijk ook geen telefoontje.....of...
Het is namelijk zo dat volgende week de week wordt van de zonnepanelen. Eindelijk kunnen ze worden geïnstalleerd. Woensdag komen ze de steiger opbouwen, donderdag worden de panelen op het dak geplaatst. Dus dat telefoontje zou kunnen zijn dat de zonnepanelen met toebehoren geleverd gaan worden vandaag. Wij nog eens luisteren naar dat bericht en we konden iets ontcijferen van 'store grejer (grote spullen), dat zou het kunnen zijn. Drie kwartier later ging de bel en ja hoor. De panelen!





 Daar staan ze dan, laat nu de zon maar schijnen!
Het was wel een gelukje dat we nog thuis waren want het plan voor vandaag was een tochtje naar Mariestad, naar de loppis aldaar en een voortzetting van het tochtje naar Skövde. Daar hadden we namelijk een boodschapje te doen in verband met de verjaardag van Fredrik op één april. Die verjaardag gaan we morgen vieren want dan is Greetje er nog en zaterdag vonden we allemaal wat een leukere dag voor een feestje dan maandag.
Het bezoekje aan de loppis was een groot succes. Ik heb er een heel aantal potten gekocht voor mijn kamerplanten en Gerrit vond nog eens een heleboel Arabica voor L. We hebben tassen vol voor haar klaarstaan, Gerrit stopt nu eerst maar eventjes met verzamelen.

Wat ik op de loppis ook nog vond was een prachtig groenteschaaltje van een serviesje van Rörstrand, Irma genaamd. Het is een servies dat is gemaakt in 1927 en 1928. 


Het groenteschaaltje

Het ovale bordje

 De schaaltjes hebben we thuis gelijk in gebruik genomen, echt heel leuk!



Ook voor de cadeaus voor Fredrik zijn we goed geslaagd maar daarover kan ik nu natuurlijk niets vertellen. In Skövde zijn Greetje en ik, terwijl Gerrit bij de Biltema was, even wezen kijken bij Plantagen. Daar hebben we nog een aantal leuke stekjes planten gekocht. Ik heb nu denk ik zo'n 150 kamerplanten, de meesten daarvan heb ik in stekvorm gekocht en die kweek ik zelf verder op. Dat geeft ook een binding met de planten. In onze keuken kan ik er nu geen planten meer bijhebben. In de vensterbanken, die niet zo heel erg breed zijn, staat een bonte verzameling van potten met planten, het begint al een klein beetje op een Urban Jungle te lijken. Maar het is allemaal nog niets vergeleken met Summer Rayne Oaks, zij heeft geloof ik wel 500 planten in haar huis staan. Zo ver zal het hier niet komen.
We hadden een erg leuke dag. Morgen dus feest en een bezoekje aan de kraanvogels in Hornbergasjön! Heb ik ook zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten