woensdag 16 januari 2019

Voorbereidingen......


Wij vonden gisteren wel een geschikte dag om naar Skövde te reizen om alvast wat voorbereidende inkopen te doen voor onze a.s. wintervakantie in Sälen. We hoeven niet zoveel dingentjes aan te schaffen maar een paar extra warme handschoenen en een paar nieuwe skitruitjes is geen luxe. We hebben nog steeds onze skitruien van 30 jaar terug, die zijn van katoen en dat is te koud omdat het veel vocht opneemt. 
Ik ben ook nog druk in de productie met de restanten wol van de vesten die ik heb gebreid. Ik red het denk ik precies met die restanten. In eerste instantie dacht ik samen met de meiden dat de trui te klein zou uitvallen, dat overkomt mij wel eens vaker omdat het rondbreien in motief de rek ook wat uit de wol haalt, maar nu ik vorder en al eens een proefdracht heb gedaan lijkt het wel oke met de maat. Ik hoop hem af te krijgen voor de vakantie. Past die niet dan wordt het een weggevertje.

 Maar gisteren dus een dag naar Skövde. De reis ernaartoe hebben we in omgekeerde volgorde gedaan. Meestal rijden we terug over Beateberg maar nu het zo donker is in de winter hebben we de heenreis deze route genomen. Prachtig! Jaloersmakende foto's.....

Het Viken





Terwijl wij heel rustig reden op dit smalle en met ijs bevroren weggetje stak daar de familie Ree over. Vader en moeder en drie jongen. Gelukkig rijden wij niet hard want een trap op de rem zou zeker betekenen dat we de greppel ingaan, ook nog met onze spijkerbanden (we maakten eerder al een klein slippertje).

 Rond zes uur waren we weer thuis. 
's Avonds nog de stemming over het Brexit akkoord in het lagerhuis gevolgd. Een dramatisch verlies voor May. Hoe het daar nu gaat komen is volgens mij voor iedereen nog een raadsel. Zou er iemand zijn die de consequenties van de Brexit kan overzien, ik denk het eigenlijk niet. May moet nu binnen drie dagen met een nieuw voorstel komen. Hoe kun je iets waarover je twee jaar heb gedaan in drie dagen overnieuw doen.....? Hoe gedegen wordt het dan vraag je je af.


Wordt vervolgd.......





Reageren op deze blog:

Dat gaat als volgt:
-      Klik op 'opmerkingen' of 'geen opmerkingen'  voor het openen van het reactieformulier
-      Schrijf je reactie
-      Ben je ingelogd als Blogger klik dan op plaatsen en je reactie verschijnt in beeld onder het blog artikel
-      Ben je niet ingelogd omdat je geen inlog hebt en die ook niet wilt hebben, reageer dan als anoniem en los het puzzeltje op dat je aangeboden krijgt. Soms moet dit meerdere keren en de foto's zijn niet altijd even duidelijk maar dat is iets dat ik niet kan veranderen.
-      Zet bij een reactie als anoniem wel even je naam eronder (als je dit wilt) zodat ik weet wie je bent.
-      Ik reageer altijd terug met een berichtje want ik vind reacties superleuk!

-      Reclame reacties worden niet op prijs gesteld en zullen worden verwijderd
-   Ik heb geen reclame op deze blog en ben dat ook niet van plan zodat mijn info over reacties niet een financieel belang heeft. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten