donderdag 10 januari 2019

Sneeuw....en een bezoekje aan Mariestad.....

Het ziet er nu weer fris en feestelijk uit buiten. Gisteren begon het te sneeuwen, niet veel hoor ongeveer 5 centimeter en het vriest weer. Echt winterweer, toen ik vanavond van de weefclub naar huis liep was het heerlijk koud met -7 graden. De sneeuw kraakte onder mijn voeten.


 Wat leuk is dat met die nieuwe sneeuw je ook kunt zien wie er allemaal bij je op bezoek komen. We hebben allemaal sporen in de tuin. Mogelijk van reeën en vossen?

Druk verkeer dus zo 's nachts over ons erf.
Gerrit had net onze nieuwe spijkerbanden om de auto gedaan, dat kwam dus heel mooi uit. De gewone winterbanden sparen we zo nog even voor onze tochtjes naar Nederland. Daar mogen we op de supemooie wegen niet rijden met spijkerbanden en meestal is dat ook niet nodig. De spijkerbanden zullen we straks nodig hebben wanneer we naar Dalarna gaan in februari.
 We hadden vandaag een leuke dag. We zijn door het mooie winterlandschap naar Mariestad gereden voor o.a. een bezoekje aan de loppis. Dat is onze favoriete loppis, mooi ingericht en gesorteerd en schoon en netjes. Ik vond er nog een leuk retro bloempotje, een hanger, voor voor het raam met het kettinkje er nog bij. Gerrit vond op de afdeling boeken een hele stapel weefboeken die ik nog niet had. Nu heb ik dus al een hele bibliotheek met weefliteratuur.

Op de weefclub ben ik opnieuw gestart met mijn kleedje voor de badkamer. De vorige is weer uitgehaald omdat de ketting niet goed was opgespannen. Nu staat die strak en weeft het veel beter. Het bloemige randje aan de onderkant wordt later wanneer de weef klaar is weer uitgehaald. Het is slechts een stukje voor het vastzetten van de spanner in het begin, en hulpstukje dus. Ik maak het kleedje helemaal in wit met blauwe strepen. De ketting is een bestaande, waarvan al diverse matten zijn geweefd, daarin zitten ook strepen zodat ik met het weven rechthoeken krijg. Dit was de eerste keer in het nieuwe jaar dat de club bij elkaar kwam. Het is dan niet van 'gelukkig nieuwjaar met drie zoenen', zoals dat in Nederland gaat (zoenen doen ze hier sowieso niet ook niet bij het normale begroeten), je roept even van 'god fortsättning' (een goede voorzetting) en dan is het klaar. Persoonlijk vind ik dit wel zo prettig, dat zoenen hoeft voor mij ook niet zo. Je kunt overigens direct na kerst al beginnen met het roepen van god fortsättining, de wens heeft dus niet uitsluitend betrekking op het nieuwe jaar. Na deze week hoeft het niet meer, dan is alles weer gewoon.
Mijn clubweef



wordt vervolgd...........



Reageren op deze blog:

Dat gaat als volgt:
-      Klik op 'opmerkingen' of 'geen opmerkingen'  voor het openen van het reactieformulier
-      Schrijf je reactie
-      Ben je ingelogd als Blogger klik dan op plaatsen en je reactie verschijnt in beeld onder het blogartikel
-      Ben je niet ingelogd omdat je geen inlog hebt en die ook niet wilt hebben, reageer dan als anoniem en los het puzzeltje op dat je aangeboden krijgt. Soms moet dit meerdere keren en de foto's zijn niet altijd even duidelijk maar dat is iets dat ik niet kan veranderen.
-      Zet bij een reactie als anoniem wel even je naam eronder (als je dit wilt) zodat ik weet wie je bent.
-      Ik reageer altijd terug met een berichtje want ik vind reacties superleuk!

-      Reclame reacties worden niet op prijs gesteld en zullen worden verwijderd!
-   Ik heb geen reclame op deze blog en ben dat ook niet van plan zodat mijn info over reacties niet een financiële kant heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten