maandag 28 januari 2019

Een dikke deken van witte sneeuw.....

Het was al .uitgebreid in het weerbericht vermeld dat er sneeuw zou vallen.  Gisteren heeft het dan ook de hele dag gesneeuwd. Geen dikke vlokken, nee heel fijne sneeuw. Dat ging dus niet heel hard met het wit worden van de wereld om ons heen. Maar vanmorgen was alles buiten bedekt met een winters dekbed van witte sneeuw. Een prachtig gezicht, echt genieten!









 Een huis dat ik al tientallen keren voorbij ben gelopen ziet er nu ineens zo mooi uit in al dat wit.

 Na het uitlaten van Arvid en Fynn zijn Gerrit en ik sneeuw gaan ruimen. Daarmee zijn we 2 uur zoet geweest. Het was een hele schep.
Onderstaande foto is een beetje een grapje hoor, daarop lijkt het erger dan het is. De foto is genomen vanuit onze garage onder het huis dus de wereld loopt er wat omhoog.  Ik denk dat er met elkaar zo'n 20 cm sneeuw is gevallen. Morgen en overmorgen komt er nog meer zodat we nog wel een keer aan de schep zullen moeten.
Een kleine sneeuwschuiver op onze grasmaaier dat lijkt mij ook wel wat :) voor als dit gewoonte gaat worden!
 Toen de oprit weer begaanbaar was moesten we ook het stukje waar de brievenbussen staan nog even sneeuwvrij maken. Want als de post niet bij de bussen kan komen krijgen we geen post. De brievenbussen staan in groepjes bij elkaar, de postbode rijdt in een auto met het stuur aan de rechterkant, de post wordt door het open raampje van de auto in de brievenbus geschoven. Er komt geen stap aan te pas! Kan de auto niet bij de bus komen dan gaat het feestje niet door. Zo gaat dat hier. Gelukkig staan onze brievenbussen er weer opgeruimd bij.

Wordt vervolgd......

2 opmerkingen:

  1. Hallo Johanna,
    Als stille lezer wil ik toch even reageren op je vulpennen. Het is heel mooi dat je vulpennen uit China laat komen.
    Maar heb je je wel afgevraagd waarom die vulpennen zo goedkoop zijn? Mensen worden in China zwaar onderbetaald. Denk eens aan vrouwen en kinderen. Vervolgens worden deze pennen verscheept met enorme schepen die honderden containers vervoeren en die op een reis net zo veel vervuilen als alle auto's op de wereld. Daar komt nog bij dat die schepen die containers kunnen verliezen. Je hebt vast wel gehoord over de containerramp bij de Waddeneilanden. Dat heeft voor problemen gezorgd. En niet zo'n klein beetje. Er drijven ontzettend veel plastic spullen in de zee. Kleine plastickorrels die voor de natuur een ramp zijn. Wat moet je met drie vulpennen als je er maar met een kunt schrijven. Ik wil je de les niet lezen, ik wil je alleen maar bewust maken. Denk eerst na voor je wat koopt. Met vriendelijke groet, Harma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Harma, ik wil je bedanken voor je reactie op mijn blog!. Ik weet niet welke Harma je bent, ik ken er een aantal. Maar dat doet er verder ook niet toe. Je reactie heeft me laten nadenken over een tegenreactie, ik vind het onderwerp dermate belangrijk dat ik er mijn volgende blog over schrijf. Hierbij beveel ik die van harte bij je aan.

      Verwijderen