vrijdag 14 september 2018

Het alledaagse leven......

We zijn nu weer een weekje thuis en hebben in deze periode geen bezoek meer te verwachten. We komen zo weer een beetje in ons eigen ritme terecht. Deze week bestond voor een groot deel uit werken in de tuin. Aanvankelijk was er veel regen voorspeld maar dat viel uiteindelijk alleszins mee. We hadden dagen dat ook de zon zich nog flink liet zien. Dat betekende grasmaaien, de was doen, buitenom dingetjes opruimen etc. Gisteren hebben we nog wat snoeiwerk gedaan in de tuin en vandaag hebben we het snoeiafval naar de återvinning gebracht.
Daarna had ik niet zoveel zin om vandaag wederom in de tuin te gaan werken. We zijn wat binnengebleven. Ik heb opnieuw amandelbroodjes gebakken, een fantastisch recept dat je kunt vinden op www, dietdoctor.com onder recepten. 
Toen ik dat klaar had heb ik nog wat verder gekeken bij de Low Carb High Fat broodrecepen. We eten namelijk nog steeds vetrijk en koolhydraat arm omdat het ons heel goed bevalt. Het maakt dat we ons ook meer bewust zijn van wat we eten en waarom. Afvallen doen we niet veel meer, maar we zitten allebei eigenlijk op een goed en gezond gewicht dus dat hoeft ook niet meer zo. We voelen ons heel prima bij deze voedingswijze en gaan er daarom mee door. Terwijl ik dus aan het snuffelen was naar recepten kwam ik een notenbrood recept tegen. Dat leek me heerlijk. Gerrit en ik houden erg van noten. In het brood dat Gerrit voorheen bakte deden we ook veel noten en dat vonden we altijd heerlijk. Dit is natuurlijk een heel ander brood, er zit geen tarwemeel in omdat dat veel koolhydraten bevat. Het cement in het notenbrood is ei. Met elkaar gingen er 6 eieren in en daarnaast dus allerhande soorten noten, wat je maar lekker vindt. Uurtje in de oven en laten afkoelen en dan lekker eten met blauwe kaas of gewone kaas of knoflook boter. Heerlijk en gezond. De structuur doet me herinneren aan roggebrood maar dan met een notensmaak.

In ons alledaagse leven hebben we verder een van de koven in de woonkamer voorzien van een nieuwe gordijnrails. Een klusje dat al enige tijd op ons lag te wachten. Mijn mooie nieuw gemaakte gordijnen spoorden niet goed op de rails die we daarvoor hadden gekocht. Dat is lastig zeker wanneer je zoals nu en de tijd die komt de gordijnen ook daadwerkelijk eens dicht wilt doen. Uit NL hadden we nieuwe rails meegenomen, NL is meer een overgordijnenland dan Zweden geloof ik, en die nieuwe rails hebben we in de koof gemonteerd. Nu loopt het beter.
Administratief dringen we merkbaar steeds meer door in de Zweedse systemen. Laatst kreeg ik namelijk een oproep voor een bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker en vandaag ontving ik een uitnodiging voor een mammografie. Ik had net in Karlsborg de bus zien staan en zei nog tegen Gerrit dat het net zo'n bus is als die ik in Nederland altijd moest bezoeken. In NL was ik net voordat we gingen verhuizen voor een mammografie geweest en die was helemaal goed. Nu moet ik dus alweer. Ik snap dat het goed is dit soort bevolkingsonderzoeken en ik sta er ook helemaal achter maar tegelijkertijd vind ik het ook altijd een heel gedoe. Het is een confrontatie met de risico's van het ouder worden. Dat zal het zijn wat me erin tegenstaat denk ik.
Volgende week beginnen we met de renovatie van de hobbykamer, dat wordt dus geen alledaagse week. Behang hebben we al en ook een plan voor hoe het gaat worden. Morgen gaan we wat materiaal aanschaffen en nog wat ideetjes opdoen. Dat wordt een reisje Örebro, heerlijk!
Het belangrijkste nieuws van vandaag is nog dat onze lieve schoondochter Chang in Nederland een verblijfsvergunning heeft gekregen voor 5 jaar. Dat is een heel lang traject geweest met steeds stappen die spanning gaven. Dat is nu voorlopig achter de rug. Nu is er dan even rust! Gerrit en ik zijn erg blij met dit goede bericht! Henk en Chang, voor jullie koffie met appelgebak vandaag! En in mijn hart heb ik de vlag uit voor jullie!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten