vrijdag 20 april 2018

De tuin...

Ne als in Nederland hebben wij fantastisch mooi zomerweer. Vandaag werd het wel 27 graden. We zijn dan ook lekker in de tuin aan het werk. Die is groot en daarin is veel te doen zo in het voorjaar. Veel snoeiwerk aan de heesters en ook de appelbomen moeten gesnoeid. Daarin zit veel waterloot en dat moet eruit. Omdat het overdag heel mooi en en 's nachts ook niet meer zo koud durf ik het aan wat bloeiende plantjes te kopen om het buitenshuis alvast wat op te fleuren. Blauwe en gele violen voor op de staanders bij de poorten en oranje en witte geraniums voor bij de voordeur en achter bij de veranda.
Vandaag zijn we opnieuw naar Skövde geweest. Mijn gaspedaal voor de Singer was binnengekomen en dat konden we ophalen. Ik had nog eventjes gereclameerd over de hoge kosten en wat bleek....er was een verkeerde prijs gerekend. Ik had 500 SEK dat is 50 euro teveel betaald en dat kon ik terug krijgen. Zo is dat ook weer uit de wereld. Overigens het pedaal doet het prima, zodat ik weer verder kan met mijn overgordijnen project.




 In Skövde hebben we nog een bijzonder apparaat voor de tuin gekocht. Een kettingzaag aan een lange steel. Zo kunnen we onze appelbomen aan de bovenkant ook snoeien. Anders kunnen we daar niet bijkomen. We zijn nu tenslotte 'pensionair' en hebben niet meer de leeftijd om in de bomen te hangen :)
Ik heb verder geen foto's van het tuinwerk omdat ik hier niet aan denk wanneer ik lekker bezig ben. Die komen nog wel in een van de volgende blogposts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten