donderdag 1 juni 2017

's Avonds de lucht rood, morgen mooi weer aan boord....

Toen we gisteravond nog een wandelingetje maakten met Arvid en Fynn kleurde de lucht prachtig rood. Suzanne heeft er nog even een foto van gemaakt. Wij hoopten daarom voor vandaag op mooi weer. 

Vanmorgen om 6.00 uur werd ik wakker en zag het er buiten zo uit!!
Wel dat maakte dat ik wel zin had de dag te beginnen. Na het ontbijt hebben Gerrit en ik eerst een heerlijke wandeling naar Näs gemaakt. Tijdens de wandeling kwamen we van alles tegen. De grauwe Kiekendief was weer op roverspad, een kievit vond dat niet leuk en deed zijn uiterste beste de Kiekendief te verjagen. Jammer genoeg was het allemaal te ver weg voor een mooie foto maar het was spectaculair mooi. De Kievit won de strijd, de Kiekendief was zo getergd dat deze uiteindelijk weg vloog. Een eindje verder stond er een Kraanvogel in het land, ook te ver weg voor mijn compactcamera. Nog een eindje verder zagen we in de verre verte een hert lopen en onze honden raakten al helemaal overstuur van een overstekende haas. We zijn in Zweden, laat dat duidelijk zijn.
Näs was weer heerlijk. Gerrit en ik hebben er eventjes op een bankje gezeten om zo de schoonheid van dit alles op ons in te laten werken en zo tot rust te komen. Vandaag was het druk in Näs. Drie mannen waren aan het wedstrijd zeilen met radiografisch bestuurbare zeilboten. Ze hadden een parcours uitgezet met kleine boeien die steeds gerond moesten worden. Die drie mannen hadden ook nog eens drie toeschouwers mee. Zo waren we met zijn achten op Näs. Ongekend!
De Seringen bloeien zo mooi!
De prehistorische grafvelden
het weggetje naar het Viken

haven

De zeilwedstrijd

De winnaar!!

Na onze wandeling zijn we in de tuin gaan werken. 8 weken terug waren we hier en toen was alles nog bruin van de winter. Slechts een aantal beginnende Madeliefjes en wilde Hyacinten in het gras. In die 8 weken is de natuur uit zijn voegen gebarsten. Het is heerlijk groen, onze bomen vol in het blad en het gras stond ons tot aan de enkels. Nu is men in Zweden niet zo ontzettend van het tuinieren maar een ding steekt wel nauw en dat is het gras maaien. Een goed gemaaid gazon is een must. Daarom zijn we op deze prachtige dag direct maar in de tuin gaan werken (omdat ik stiekem toch ook wel van een mooi gazonnetje houd). Met zijn drieën aan de slag. Suzanne op de traktor, Gerrit achter de motor handmaaier en ik aan de schoffel om de oprit onkruidvrij te maken. Om indruk te maken heb ik ook even voor en na foto's genomen.
voor

voor


na

na
 Daar ons gazon er nu als een golfbaan bij ligt heb ik ook de wimpel gehesen. Het ziet er weer prachtig uit en wij hadden een heerlijke dag buiten.





5 opmerkingen:

  1. Sjocht der wer moai út.
    Mem soe grutsk op jimme weze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste achterburen, per toeval kom ik op deze blog terecht en lees het met veel plezier. Ik las dat u het fijn vindt om een bericht van de bloglezers terug te krijgen, daarom even een reactie. Wat een prachtig huis, een indrukwekkende omgeving, mooie foto's en leuk-om-te-lezen-verhalen! Wij wensen u/jullie een fijne vakantie toe en zullen met een schuin oog op het huis in de Westereen letten. Mochten wij daar iets kunnen betekenen, dan horen wij dat uiteraard graag. Hartelijke groet van Welmoed Haisma (& co).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. (Oeps er staat juf Welmoed, ik gebruik deze blog namelijk ook voor mijn werk)

      Verwijderen
    2. Beste Welmoed en Keimpe Ruurd en kids
      Wat heel leuk om zo een reactie van jullie te ontvangen. Ja sinds de aankoop van ons huis houd ik een blog bij waarin ik de dingen beschrijf die we hier doen en beleven. Ik doe dat met heel veel plezier. Zo blijven ook onze eigen kinderen een beetje op de hoogte van wat we hier doen. Ze wonen nl niet in de buurt. Van de vier wonen er nu 3 in het buitenland en eentje in Den Bosch. De omgeving hier is prachtig en we genieten alweer volop. Voor ons is het een plek om tot rust te komen, lekker bezig zijn met onze handen. Lees gerust op mijn blog en een reactie vind ik idd heel erg leuk.
      Ik las dat je lerares ben. Zijn we eigenlijk ook nog een soort van collega's. In mijn vorige baan was ik ook lerares basisonderwijs. In 2000 ben ik begonnen met mijn studie psychologie die ik in 2004 heb afgerond. Sindsdien werk ik in mijn eigen praktijk.
      Fijn dat jullie zo van achteren ons huis ook in de gaten houden. Foppe en Lia doen dat ook en dat is fijn. Hartelijke groet van ons.

      Verwijderen