zondag 4 juni 2017

Gordijnen in de nieuwe keuken....

 In onze nieuwe keuken willen we ook graag fijne gordijnen voor de winter. Voor het oog had ik er wel gordijnen hangen. Dat waren van die stukjes die niet dicht konden. Ik had ze van Femke gehad toen die ging verhuizen naar Den Bosch. In Hilversum had zij witte gordijnen hangen en daarvan had ik voor elk raam gordijn stukjes gemaakt. Die gaan er nu een voor een uit en de eerste dus in onze keuken. Bij Jan Sikkes hadden Gerrit en ik gordijnstof uitgezocht. Daarvoor had een stukje behang meegenomen om zo een passende kleur te kunnen bepalen. We hebben gekozen voor linnen met een zijden draadje erdoor in motief geweven. Omdat we niet de exacte maten hadden kon ik ze niet laten maken. De stof meegenomen naar Zweden en vandaag, omdat het zou gaan regenen, een deel van de gordijnen gemaakt.
Al zeg ik het zelf, het is me goed gelukt, de nieuwe bril erbij op dus wat kan er mis gaan. Mooie gordijnen met vlinderplooi.
Actiefoto

De runners even goed hangen
en hangen maar....
close up van de stof
Hierbij uitgezocht

De hele dag hadden we lekker de Karl-Johan aan, heerlijk warm.

Daar hangen ze dan..

Nieuwe gordijnen hangen nooit in een keer perfect mooi, ze moeten altijd even uithangen. Gelukkig is het nog geen winter.

voordat ik met mijn gordijnen in de weer ging hebben Gerrit en ik nog een lekkere wandeling gemaakt. Daarbij kwamen we nog een ree tegen met een heel klein jong. Jammer genoeg kwam er ook net een auto aan zodat ze weer snel in het bos verdwenen. Te snel om een foto te nemen. Wij gingen ook het bos in voor onze wandeling en zagen ze in de verte nog staan. Heb nog deze foto genomen. Heerlijk om dit tegen te komen!!


Het zou de gehele dag regenen, al met al viel dat nog mee. Heb lekker mijn wasje nog buiten kunnen drogen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten