donderdag 3 november 2016

Twee dagen in een dag....


De nieuwe kandelaar
Gisteravond hebben we nog eventjes gezellig bij de open-haard gezeten nadat we thuis kwamen van ons bezoek aan de loppis in Karlsborg. Daar had ik overigens nog wel een paar leuke aankopen gescoord. Twee tafellakens, eentje van gewoon huis tuin en keuken katoen en eentje van wit damast. Verder nog een kandelaar voor op de kersttafel en nog een tegeltje van Jie (immers ik heb nu weer plek voor nieuwe). In totaal 120 SEK. dus veel voor weinig zou je kunnen zeggen.












nog eventjes gezellig voor de haard













Gisteravond zijn we om 21.00 uur gaan slapen. De nacht zou kort zijn omdat we al om 2.00 uur weer op moesten staan om Suzanne naar Linköping airport te brengen. Daar zou zij om 6.00 uur vertrekken naar Köpenhavn om aldaar vervolgens 6 uur te moeten wachten op haar aansluitende vlucht naar Amsterdam. Voor haar een zware dag dus. Voor ons ook een beetje.
Saab airport
Wij arriveerden in Linköping om 4.30 uur en zijn eigenlijk direct weer teruggereden. We kwamen om ongeveer 7.00 uur weer thuis aan en zijn toen maar weer gaan slapen. Half 10 werden we weer wakker. Het tweede deel van de dag. Het voelt dus een beetje alsof deze dag uit twee dagen bestaat.


Suzanne vertrekt vanuit Saab airport in Linköping


Na ons ontbijtje hebben we vandaag eerst lekker door het Vångdalen gewandeld. Het was lekker koud buiten, zo ongeveer rond het vriespunt. Er viel een heel klein beetje sneeuw en dat dwarrelde langzaam naar beneden.
Na de wandeling ben ik aan de sloop gegaan. Gerrit moet nog voorzichtig met zijn rug, die is nog niet stabiel, dus onder zijn supervisie vanuit zijn luie stoel heb ik een deel van de kast weggesloopt. Het is de bedoeling dat onze koelkast op de plaats van de kast komt te staan. Ik moet zeggen het was nog een heel gepruts, maar het is me gelukt.
De deur van de voorraadkast gaan we eerst wit verven om te kijken hoe dat staat. 
Toen ik toch lekker bezig was heb ik het behangetje het hoekje om geplakt. Als je goed kijkt zie je dat ik deze baan twee keer moest plakken. Ik was anders goed uitgerust met een hoofdlamp om de naadjes goed te kunnen zien in deze donkere dagen voor kerst. Verzeild in de details verloor ik het grote geheel uit het oog. 
De deur zit inmiddels twee keer in de primer en kan daarna afgeverfd worden. Zo hebben we straks met de kerst ietsje meer ruimte in de keuken en wordt ook duidelijk hoe onze nieuwe keuken er uit gaat zien.
De spulletjes die uit de weggebroken kast zijn gekomen staan nu her en der verspreid. Daarvoor moeten we morgen een plekje vinden. 
Zo zijn we toch ook in deze vakantie nog eventjes lekker actief.




3 opmerkingen:

  1. Weer gezellig de haard aan, en de kaarsen te branden, in deze donkere dagen voor de Kerst! Op de laatste foto´s lijk je Jan wel met zijn pannlampa op het hoofd. We moeten binnenkort een nieuwe voor hem kopen want zijn oude is echt helemaal versleten zo vaak gebruikt hij hem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. IK moet je eerlijk bekennen dat ik het ook van Jan heb afgezien. Het gebundelde licht compenseert mooi voor de slechter wordende ogen. Heb hem niet deze week aangeschaft. Bij Clas Ohlson waren ze in de aanbieding met nog een zaklampje erbij. 99 SEK geloof ik.

      Verwijderen
    2. Jan heeft een echte Petzl en wil er beslist weer zo één. Ik heb ook van die goedkopere en werken voor mij prima maar je ziet wel duidelijk het verschil van kwaliteit.

      Verwijderen