vrijdag 28 augustus 2015

Hemma igen (weer thuis)

Meestal gaan we in de nazomer nog een keer met een korte vakantie. Dit jaar hebben we voor deze week gekozen omdat met de arborist is afgesproken onze bomen te snoeien. Nu zijn de weersverwachtingen nog niet helemaal je van het zodat het nog even afwachten is of het allemaal wel doorgaat. We zullen zien.
 De foto's zijn een beetje donker dat komt omdat het al avond is. Na een wandeling met Arvid en Finn inspecteert Gerrit hier de tuin.

 We hebben een goede reis gehad. Woensdag zijn we vertrokken en we hebben om beurten een uurtje gereden. Vandaag is een dag van bijkomen en doen we niet zoveel, bovendien regent het soms behoorlijk zodat we niet naar buiten kunnen om te wandelen. Het huis treffen we prima aan, we kunnen er zo weer in verder leven. Het valt me iedere keer weer op hoe schoon het blijft als we er niet zijn. Het is hier niet koud, de regen voelt bijna warm aan. De natuur is ietsje meer herfstachtig dan in Nederland het geval is. Veel bomen beginnen al wat geel te kleuren en het bouwland achter onze tuin is goud gekleurd.














Ik had een auto vol spulletjes meegenomen voor ons gästhus, alles weer verzameld op Marktplaats. Een doos vol keukenspullen, een servies en nog wat kleine frutseltjes voor in de kast. Alles past mooi in de keuken zodat deze nu compleet ingericht is. Het zal er allemaal wel weer uitmoeten wanneer Gerrit start met het afwerken van de achterwand maar voor nu is het toch een leuk gezicht.
Op blocket, de Zweedse marktplaats, heb ik een eethoekje gevonden van grenenhout. Ik moest daarvoor telefoneren met de verkoper. Dat vind ik nog wel een uitdaging in het Zweeds maar het gesprekje verliep goed. Ik kan merken dat de Zweedse taal meer begint te stromen, ook het verstaan gaat alweer wat beter dan deze zomer. Het eethoekje kunnen we zondag afhalen en het komt bij het bankje te staan. Misschien dan nog een kleedje op de vloer en dan is het gästhus helemaal ingericht.


6 opmerkingen:

  1. It sjocht er al knus ut ien it gästhus. Ik nim trouwens oan dat jimme op tongeradei vertrokken binne. Hjoed is it freed :p
    Welke projecten stean er deze fakansje op de planning?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We binnen fan doel dizzy fekansje restich oan te dwaan en mar te sjen hwat we dwaan gean. De dei wie ik idd mei yn de war. Ik haw it no oanpast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er nu al gezellig uit in het gästhus. Geniet van jullie verblijf in Zweden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nel, Het is allemaal nog wat surrogaat in ons gästhus omdat het nog afgewerkt moet worden. Ik weet niet of we daarmee deze vakantie aan de slag gaan. Misschien blijft het ook wel liggen tot de volgende zomer. We zullen zien.

      Verwijderen
  4. Het ziet er mooi uit hoor. Ben benieuwd of het jullie ook lukt rustig aan doen in jullie huis in Zweden. Wens jullie in ieder geval een gezellige en rustige week toe :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Grietje,
      We hebben nog geen vaststaande plannen voor deze vakantie. We zien wel waar we zin in hebben om op te pakken. Gezelligheid en rust zullen we hier zeker vinden. Het is hier weer prachtig.

      Verwijderen