zaterdag 4 april 2015

Mycket att göra...

Långfredag is en Zweden wat we in Nederland Goedevrijdag noemen. Naar mijn idee is goede vrijdag bij ons een normale werkdag. Dus vanmorgen stonden wij met onze aanhangwagen vol tuinafval bij de återvinning central, de vuilstort, om daar te constateren dat die gesloten was i.v.m. aangepast openingstijden op långfredag.
Het tochtje naar Kalsborg, waar de återvinning central is, was overigens erg leuk. Een prachtig uitzicht over het Vannen en alweer drukte op de camping waar een aantal campers staan en mensen druk zijn met het weer inrichten van hun seizoensplek.
Daarna maar weer terug naar huis gereden om daar vervolgens de hele dag verder te werken in de tuin.
Afgelopen herfst zijn we drie dagen druk geweest met het opruimen van de bladeren, nu in het voorjaar, was het een dag harken om alle beukenootjes en de afgewaaide takken op te ruimen. We hebben zo hard gewerkt dat ik ben vergeten een voor- en na foto te maken. Dat doe ik morgen nog even.
Verder hebben we kennis gemaakt met onze buren. Thomas en Jeanette. Zij wonen in Duitsland en hebben al 17 jaar hun huis in Undenäs. We spreken Zweeds met elkaar. Mijn Duits is niet goed en hun Nederlands ook niet en Zweeds is dan een mooi compromis.
Voor het avondeten heb ik een lekkere pizza gebakken. Zelf de bodem gemaakt en met lekker veel tomatensaus en verse groenten erop. Gerrit weet niet wat hem overkomt met al die lekkere zaken die uit mijn over komen. Mijn laatste pizza stamt denk ik uit de periode dat al onze kinderen nog thuis woonden. Hij smaakte overigens heerlijk maar ook hiervan geen foto gemaakt. We hadden hem al op voordat ik daaraan dacht. Het echte bloggen, met foto's,  moet er nog wat inslijpen.


1 opmerking:

  1. Hej hej Gerrit en Johanna
    Dat ziet er weer akelig aantrekkelijk uit, zeg! En wat leuk dat er met Pasen een kerstkaart in de bus ligt!
    We hebben nog aan jullie gedacht met dat ellendige weer op de heenweg, gelukkig geen brokken onderweg.
    Geniet van al het moois en de stille rust. Bij elke klus kan je denken: " morgen is er weer een dag" heerlijk, niet?
    Veel groetjes uit Dokkum-City.

    BeantwoordenVerwijderen